5 Şubat 2021 Cuma

Rüştü ölmüş, Muzaffer Tayyip Uslu'dan Rüştü Onur'a & Rüştü'den Gelen Mektup - Şimdilik

                           (1922-1946)                                                  (1920-1942)

"Benden zarar gelmez
Kovanındaki arıya
Yuvasındaki kuşa
Ben kendi halimde yaşarım
Şapkamın altında."

Rüştü Onur

...

Yirminci yüzyılda yirmi dört yıl ömrü olan Muzaffer'den,
"Yirminci yüzyılda yirmi iki yıl ömrü olan Rüştü"ye

Rüştü ölmüş..Onunla aynı hastalıktan yan yana yattığımız günleri hatırlıyorum; bize o zaman ıstırabın ta kendisiymiş gibi gelen o günlerde, şimdi saadeti görür gibi oluyorum.Rahmetlinin ağzından hiç düşmiyen bir söz vardı: "Saadet, kaybedilenler arasındadır." Fakat o saadeti, yenide ve yeniye giden yol demek olan macerada aradı.Bu macera düşkünlüğü değil midir ki onu havası ve suyu kadar insanları da yabancı bir şehirde beklenmedik bir zamanda yalnız, yapayalnız ölümün kucağına terketti.

Rüştü ölmüş...Demek ben artık, Rüştü gelirse; şöyle yaparız, böyle yaparız, diye hülyalara dalamıyacağım.Demek artık, bir zamanlar başbaşa tasarladığımız yarına ait o güzel projelerden hiçbiri tahakkuk etmiyecek.Demek artık, bu şehrin caddelerinde dolaştığımız ve yeni yazdığımız şiirleri birbirimize okumak için deliler gibi sokaklara düştüğümüz günler, bulutu bulut, ağacı ağaç, denizi deniz olarak seyrettiğimiz saatler, sırf şiirden bahsederek sabahladığımız geceler birer hâtıra oldu.

Rüştü ölmüş..Ve ben daha şimdiden insanları yorulmadan sokakları yorulan bu küçük şehirde yalnızlığımı hissetmeye başladdım.

(Ocak Gazetesi, 16.12.1942 ve 23.12.1942)


RÜŞTÜ'DEN GELEN MEKTUP

                                               -Oktay Rifat'a-

Önce bütün şairlere selâm
Sonra şunu söylemek isterim
Ölüm hiç de güzel değil
Ne sabah var ne akşam

Sokakların ellerinden öperim
Bana yaşamasını öğretmişlerdi
Dost olsun, düşman olsun
İnsanlara iyi günler dilerim

Söyle sarı saçlı daktiloya
Ben yokum artık
Vefasız dostlara hatırlat
Kimseye kalmaz o dünya

Nasıl unuturum güzeldi yaşamak
Fakat hakkı varmış Oktay'ın
"Hatıralar da dal istiyor
"Kuşlar gibi konacak."

Muzaffer Tayyip Uslu
Şimdilik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder