3 Şubat 2021 Çarşamba

Martı, Anton Çehov


...

Bir keresinde yine böyle şarkı söylüyordum da bir savcı yardımcısı arkadaş, "Sesiniz pek gür ekselans!" demişti.Sonra biraz düşünüp eklemişti: "Ama çirkin."

(Sorin)

...

Babamla karısı buraya gelmeme izin vermiyorlar.Burada bohem hayatı yaşanıyormuş...Aktrist olmamdan korkuyorlar...Benim gönlümse tıpkı bir martı gibi, buraya, bu göle doğru akıyor...

(Nina)

...

"Söz etme gençliğimi mahvettiğinden."

(Dorn)

...

Benim içimdeyse, sanki çok, çok eskiden doğmuşum gibi bir duygu var...Hayatımı, bitmez tükenmez kuyruğu olan bir elbise gibi sürüklüyorum sırtımda.Çoğu kez de hiçbir yaşama isteği olmuyor içimde.

(Maşa)

...

Ölümümden sonra da tanıdıklar mezarımın yakınından geçerlerken "Burada Trigorin yatıyor." diyecekler."İyi bir yazardı ama Turgenyev kadar değil."

(Trigorin)

...

Bakın şu gölü, ağaçları, gökyüzünü, doğayı seviyorum, hissediyorum, içimde bir tutku, karşı konulmaz bir yazma isteği uyandırıyorlar.Fakat sadece bir doğa betimcisi değilim ki ben, ülkemin yurttaşıyım aynı zamanda.Yurdumu ve onun insanlarını seviyorum.Yazdıklarımda halktan, onun çektiği acılardan, geleceğinden, bilimden, insan haklarından ve daha bunlar gibi birçok şeyden söz etmekle yükümlü olduğumu hissediyorum.Ve işte böylece çala kalem her şeyden söz ediyorum, dört bir yandan sıkıştırıyorlar beni, kızıp öfkeleniyorlar ve ben köpeklerin kovaladığı küçük bir tilki gibi oradan oraya atıyorum kendimi.Hayat ve bilim ileriye doğru gitmekteyken, hep geri, geri kaldığımı hissediyorum, tıpkı istasyona geldiğinde az önce kalkmış olan trene yetişmesinin imkansız olduğunu gören bir köylü gibi...Ve eninde sonunda, bir doğa betimcisinden başka bir şey olmadığımı, geri kalan konularda iliklerime kadar sahte olduğumu hissediyorum.

(Trigorin)

...

Yeteneği olmayıp da hevesi olanların gerçek yeteneklere çamur atmaktan başka yapacakları bir şey yoktur.

(Arkadina)

...

"Eğer bir gün hayatım sana gerekecek olursa gel ve onu al."

(Nina)

...

Anton Çehov
Martı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder