22 Mayıs 2020 Cuma

Şiir Nerede Başlar (5) - Ece Ayhan

Şiir Nerede Başlar (5)

Öyküyü kendisinden dinledim.1969'da TÖS (Türkiye Öğretmenler Sendikası) genel kurulu Kayseri'de yapılıyor.Ülkücüler binayı basıyorlar.Dükkânları, vitrinleri kırıp döküyorlar.Zavallı aktar.Esans da satar, kitap da, defter de.Ne yapsın?Taşra böyledir.Oradan bir zavallı kadın geçiyor.Konsomatris.Bunlar pek dışarıya çıkmazlar.Çalıştıkları bara giderler, sonra otelde otururlar.Buncağız sıkılmış, biraz dolaşmaya çıkmış.Güruh ona saldırıyor.Çırılçıplak soyacaklar."Abiler," diyor konsomatris "beni öldürün, bana bunu yapmayın."

İşte demişti Ece Ayhan, "Mor Külhani" şiirindeki "abiler" oradan gelir.Ama ben orada bırakmıyorum tabii, diye de eklemişti.

Nilüfer Kuyaş
Başka Hayatlar
Şiir Nerede Başlar? (5) - Ece Ayhan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder