20 Mayıs 2020 Çarşamba

Kızıl Kartopu (1975), Girabolu Ağacı - Kalina Krasnaya, Vasili Şuşkin

Kızıl Kartopu (1975), Girabolu Ağacı 
Kalina Krasnaya,  Vasili Şuşkin
Giriş Hapishane Şarkısı







"Üç hayat yaşasaydım, birini hapiste geçirirdim, kahretsin!
Diğerini sana verirdim.
Ve üçüncüsünü, dilediği gibi yaşardım."




Kızıl Kartopu (1975), Girabolu Ağacı 
Kalina Krasnaya,  Vasili Şuşkin
-Üç Hayatım Olsa-


"Üç hayat yaşasaydım, birini hapiste geçirirdim, kahretsin!
Diğerini sana verirdim.
Ve üçüncüsünü, dilediği gibi yaşardım."



"Ooo, ne de korkunçsun.
Yalnız, kimse korkmuyor."


"Tipik taşra psikou.Dediğim dedik."


Bir adam şöyle demiş:
"Ah, beni öldürüyorlar !
Sormuşlar: "Kim öldürüyor?"
O da "Ayakkabılarım" demiş.


Hatırlarsın Vasya Belov tatilden dönmüştü de:
"Çok tecrübe edindik, parasız kaldık" demişti.





Kızıl Kartopu (1975), Girabolu Ağacı 
Kalina Krasnaya,  Vasili Şuşkin
-Yaşamakla Baş Etmek, Tirad-


- Bana güvenmiyorsun.
- Ne istersen onu yap, İgor.
- Neden güvenip güvenmediğimi soruyorsun,Bu seni durduracak sanki.

- Dürüst olmaya çalışıyorum, Luba,Yalancı çıkmak istemiyorum.
Ömrüm boyunca yalan söyledim.Kötülüğe ve acımasızlığa itildim, oysa insanlara acıyorum.
Kimse böyle yaşayamaz.Kimse yaşayamaz!
Ne yapacağımı bilmiyorum bu baş belası hayatla!Nasıl başedebilirim?
Ama sonu keyifli olsun isterim, müzik gibi.Ve sonunda hiçbir tasa olmadan.
Şimdi sana gerçeği söyleyeceğim:
Dönüp dönmeyeceğimi bilmiyorum.Belki dönerim, belki dönmem.

- Gerçeği söylediğin için sağol, İgor.
- Sen iyi birisin, Luba.





Ne yapacağımı bilmiyorum bu baş belası hayatla!Nasıl başedebilirim?
Ama sonu keyifli olsun isterim, müzik gibi.Ve sonunda hiçbir tasa olmadan.




"Sarhoş olma ayrıcalığın yoksa, utancınla kalırsın."






Kızıl Kartopu (1975), Girabolu Ağacı 
Kalina Krasnaya,  Vasili Şuşkin
İgor ve Ağaçları




"Merak ediyorum...Atlarım nerede?
Kayıplara mı karıştılar, yoksa hiç yok muydular?
...Kırk senedir yaşadım ama bir şey diyemiyorum."








Kızıl Kartopu (1975), Girabolu Ağacı 
Kalina Krasnaya,  Vasili Şuşkin
İgor'un Şarkısı








"Kederden kaçmak ve yine o eski eve dönmek.
Bahçemiz çiçeklenince geri geleceğim."




Kızıl Kartopu (1975), Girabolu Ağacı 
Kalina Krasnaya,  Vasili Şuşkin
-Annem ve bir İnek-

Biliyor musun, çocukluğumdan hatırladığım tek anı annem ve bir inek.
İneğin adı Raika'ydı.
Bir bahar günü otlansın diye dışarı çıkarmıştık.
Bilirsin, karlar erimeye başlamış, yerde otlar görünüyor.
Dışarı salmışız onu.
Derken biri karnına tırpan sapladı.
Yiyeceği ot başkasınındı.
Eve bağırsakları dışarıda döndü.





"Dayan, İgor.Yok bir şey.Üstümüzde süngü denediler, ama yine ölmedik."


Kızıl Kartopu (1975), Girabolu Ağacı 
Kalina Krasnaya,  Vasili Şuşkin
Final Şarkısı
-Bahçemiz çiçeklenince geri geleceğim.-

Ben yine böyle şefkatli
ve ben yine böyle hayal ederek o anı
Kederden kaçmak, ve yine o eski eve dönmek.
Bahçemiz çiçeklenince geri geleceğim.
Ne olur beni sabah erken uyandırma.
Eski düşleri uyandırma, hayalleri anma.
Hayatıma kayıplar, dertler çok erken geldi.
Dua etmek boşuna, geçmişe dönülmez ki.
Sen benim tek sevincim, tek çarem. 
Sen benim hayat ışığım.





Kızıl Kartopu (1975) - Girabolu Ağacı 
Kalina Krasnaya -  Vasili Şuşkin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder