19 Mayıs 2020 Salı

Le Petit Soldat (1963), Jean-Luc Godard

Le Petit Soldat (1963) - Jean-Luc Godard

-Jean Cockteau Okuması-

- Bu kitap ne?

- "Sahtekar Thomas"

- Ah. Jean Cocteau.

- Evet.Bak, dinle sonunu.Çok güzel.

"William, tavşan gibi uçtu, atladı ve koştu.
Silah seslerini duymadan, aniden durdu...
Nefessiz kaldı.
Göğsünde acı bir saplanma hissetti.
Düştü.
Kör ve sağır oldu.
Kurşun, diye düşündü
'Ölü taklidi yapmazsam kaybederim.'
Ama, gerçek de kurgu da onun için birdi.
William Thomas ölmüştü."

- Güzel.Böyle ölmek isterdim.

- Üzülme.Belki yakında olur.






-İşkence, ölüm ve ayrıcalığı-

Birisi, yakında yaşamaktan acı çekecek.
Ve gerçekçi olmak gerekirse, ölümün tek ayrıcalığı bu.
Ne ayrıcalığı?
Daha fazla ölmemek.




"Bach sabah 8 içindir.
Mozart akşam 8 için iyi.
Beethoven gece içindir.
İhtiyacımız olan Haydn."


"Dün seni görmedim, ama düşündüm.
Şimdiyse seni görüyorum, ama başka bir şey düşünüyorum."

"Geleceğin estetiği ahlaktır."


- Çok güzel bir söz vardır.
- Kimin?
- Lenin'di galiba.

"Geleceğin estetiği ahlaktır."



"30'larında genç bir adam devrim yaptı.Bizim ise hiçbir şeyimiz yok."



"Yolunu hançerle açmalısın."

Le Petit Soldat (1963) - Jean-Luc Godard

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder