3 Ocak 2015 Cumartesi

parmeniscus'un kahkahası, meseller, soren kierkegaard

Hayal kırıklığının kahkahası nedir ?

Efsaneye göre Parmeniscus, Trophonius'un mağarasında gülme yetisini kaybetmiş, ama Delos adasında tanrıça Letto'nun biçimsiz heykelini görünce yeniden kazanmış gülme yetisini, aynısı benim de başıma geldi.Gençken, Trophonius'un mağarasında gülmeyi unuttum; yaşlanınca gözlerimi açtım, gerçeği gördüm ve o an gülmeye başladım ve o zamandan bu yana da gülüyorum.Hayatın anlamının geçinmek olduğunu gördüm ve hedefi de yüksek bir mevki edinmekti; aşkın rüyası mirasyedi bir kadınla evlenmekti; dostluğun nimeti dar günde yardım almaktı; bilgelik çoğunluğun olmasını istediği şeydi; coşku nutuk atmaktaydı; cesaret on dolar kaybetme riskini göze almaktı; şefkat sofra başındayken, "Masaya buyurun" demekti; dindarlık senede bir komünyona katılmaktı.Bunu gördüm ve kahkahalarla güldüm.

Parmeniscus'un Kahkahası
Meseller
Soren Kierkegaard

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder