21 Mart 2021 Pazar

A Hidden Life (2019), Terrence Malick

A Hidden Life (2019) -Terrence Malick
-Acıyı Çizmek-

Peygamberlerin Mezarı'nı çizdim.
İnsanların, kilise bankından 
ve hayallerden başını kaldırmasına yardımcı oluyorum.
Yukarı bakıyorlar ve İsa'nın zamanında yaşasalardı, 
diğerleriyle aynı şeyi yapmayacaklarını düşünüyorlar.
Şu an hayran oldukları insanları öldürürlerdi.
Tüm bu acıyı çizmeme rağmen, kendim hiç acı çekmiyorum.
Bundan para kazanıyorum.
Yaptığımız iş, sadece anlayış yaratmak.
Biz...
Biz, hayran kalan insanlar yaratıyoruz.
Müritler yaratmıyoruz.
İsa'nın hayatı bir taleptir.
Hatırlatılmasını istemezsin.
Böylece gerçeklerin karşılığını görmek zorunda kalmayız.
Daha kötü günler geliyor.
Ve insanlar daha zeki davranacak.
Gerçeğe karşı savaşmayacaklar.
Görmezden gelecekler yine.
Huzurlu İsa'larını çizerim.
Başında ışık halkası olan.
Yaşamadığım şeyi nasıl gösterebilirim?
Günün birinde gözümü karartıp bunu yapabilirim.
Henüz değil.
Günün birinde...Gerçek İsa'yı çizeceğim.


"Kasten çekilen acı ile kaçışı olmayan acı aynı değildir."




A Hidden Life (2019) -Terrence Malick
-Gidişatı Değiştirmek & Kumandan-

- Eylemlerinizin gerçekten savaşın gidişatını değiştireceğini mi düşünüyorsunuz?
Dışarıdaki herhangi biri sesinizi duyacak mı?
Hiç kimse değişmeyecek.
İşler eskisi gibi yürümeye devam edecek.
Eylemleriniz, istediğinizin tersi yönünde bir etki bile yapabilir.
Sizin yerinizi başkası alacak.
Beni yargılıyor musunuz?

- Sizi yargılamıyorum.
"Ben haklıyım, o adam bir şeytandır" demiyorum.
Her şeyi bilemem.
İnsan hata yapabilir...
...ama hayatını düzeltmek için hatasından kaçamaz.
Geri dönmek ister ama bu mümkün değildir.
Ama bana öyle geliyor ki, yanlış olduğunu düşündüğüm şeyi yapamam.

-Bunu yapmaya hakkınız var mı?

- Yapmama hakkım var mı?





A Hidden Life (2019) -Terrence Malick
-Tanrı & Egoizm-

Zulme uğramışlar cennetin krallığına ulaşsın.
Dünyanın varisi olan mazlumlar.
Bilgeler bizi kandırıyor.
Korkutuyorlar.
Bir zamanlar senin gibiydim.
İtiraf et.
Senin tanrının acıması yok.
Bizi bıraktı. Terk edip gitti.
Tıpkı İsa'nıza, kendi oğluna yaptığı gibi.
Rızkımızı daha ne kadar bekleyeceğiz?
Kötülükten korunmayı daha ne kadar bekleyeceğiz?
O'nun krallığının başlangıcını bir görebilsek keşke.
Güneşin doğuşunu.
Ama olmuyor.
Hiçbir şey olmuyor.
Neden onlar için hayatını feda edesin?
Neden onlar için hayatını feda edesin?
İnsanlar boş yere öldü.
O geldi ama hiçbir şey değişmedi.
Yirmi asır boyunca başarısız olduk.
Başarılı bir azize ihtiyacımız var.




A Hidden Life (2019)
Terrence Malick

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder