17 Ocak 2022 Pazartesi

Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi

Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi
- Şiirsel Ölüm -

Boynum...
Boynum...
...sanki ağlıyor.
Ensemi yaran yara, tıpkı soğuk bir kış rüzgârı gibi.
...sanki "Kış Rüzgârının Uğultusu"nu söylüyor.
Bir seferinde, 
birini öldürmeye kalkıştığımda bu sözleri duymuştum.
Bu uğultuyu kendi boynumda hissetmek
...ne ironik!










Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi
- Ayaktakımı ve Samuray -

Garip bir adamsın.
Sake içmiyorsun, 
kadınlardan hoşlanmıyorsun...
...ne diye paralı asker oldun o halde?

Biz göz boyuyoruz sadece.
Zenginler, kulları daha çok umsun diye 
bizi koruması olarak kiralıyor.
Günübirlik yaşayan serserilerden başka bir şey değiliz.
İstesek bile kimse bize devamlı bir iş vermez.
Beş para etmez ayaktakımıyız işte!
Çifte kılıçlı samuraylar, kim korkar onlardan!
Eskiden gerçek bir samuray olmuş olabilirsin. 
Bir de şu haline bak!
Bak, biraz gevşe ve eğlenmeye bak.
Davranışların tepemizi attırıyor.











Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi
- Küçük Samuray Daigoro, doğa ve hayvanlar -









Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi
- Savaşçının ölümü ve tereddütler -

- Bir dakika!
Bir sorum var.

- Sor!

- Efendim Lord Munetada, 
hükümdarlığını ilan etmek üzere Edo'ya doğru yol alıyordu.
Bir haydut çetesi tarafından saldırıya uğramıştık.
Efendime karşı bir komplo düzenlenmişti.
Bizden daha kalabalıktılar ama onlara saldırmak için bir fırsatını yakaladım
ve harekete geçtim.
Saldırdım!
Onları yenmeme rağmen 
Efendimin yanındaki koruma görevimi terk edip
haydutlarla dövüştüğüm için beni kovdular.
Efendimin hayatını kurtarmış olmama rağmen kovuldum.
Efendimin yanında durup ölmeyi mi bekleseydim?
Bir savaşçı bunu mu yapar?
Bir savaşçının görevi, dövüşmek ve hayatta kalmak değil de, ölmek midir?
Efendi Ogami, lütfen cevap ver!
Bir savaşçı kimdir?
Efendi Ogami, kimdir?

- Savaşçı, ölümü göze alarak yaşayan kişidir.

- Ölümü göze alarak yaşamak...

- Senin yerinde ben olsam, senin yaptığın gibi yapardım.

- Bunu söyledin ya, şimdi doğruyu yaptığıma emin oldum.
Sen Derebeyliğin komutanlarından biriydin.
Benim gibi birinin harakiri yapmasına yardım etmek seni küçültür mü?

- Gerçek savaşçılar arasında bunun sözü olmaz.
Yardım ederim.

- Nihayet ölebilirim.
Çok şükür, bir savaşçı gibi ölüyorum!









Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi
- Yolumuza Buda çıksa bile ölecek ! -












Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi
- Küçük samuray, büyük direnç, Daigoro -















Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi
- Barış Şarkısı -

Vahşi kazlar üzerimizden uçuyor.
Önden büyük olanı,
arkasında küçük olan...
Barış içinde kafamızın üstünden 
uçup gidiyorlar.







 







Lone Wolf and Cub (1972) - Kenji Misumi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder