16 Ocak 2022 Pazar

Tode ja oigus (2019) - Tanel Toom / Doğruluk ve Adalet

Tode ja oigus (2019) - Tanel Toom
- Ölü Ebeveynler -

Çalışacağız diye kendimizi öldüremeyiz.
Ölü ebeveynler, çocukların ne işine yarayacak?
Ne kadar büyüdüklerine bak.
Taşların ve tarlaların onlara sarılamaz.
...hendeklerin, onların saçlarını öremez.
...bataklıklar onlara nasıl kaşık tutulur öğretemez.
Aitlik hissi topraktan gelmez.
Çocuklar bizler için burada kalmak istemeli,
Robber's Rise için değil.
Burada mutlu oldukları için kalmalılar.








Tode ja oigus (2019) - Tanel Toom
- Küçük domuzcuklar -








Tode ja oigus (2019) - Tanel Toom
- İyi bir insanın ölümü -

Yeni bir eş bulman gerekecek.
Ama onlara annelik etmesi için iyi birini bulmalısın.
Çavdar tarlasının etrafındaki çiti yıktım.
Domuzlarını benim tarlamda görünce ne yapacaksın merak etmiştim.
Ama sen değil karın geldi.
Çok nazikçe konuştu:
Sevgili komşu neden çiti yıktın?
Şimdi domuzlarımız senin tarlana girecekler.
Karının karşısında,
 yıkılmış çitin önünde utanarak durdum...
...çünkü domuzları almaya kucağında bebeğiyle gelmişti.
Bir insanın hayatı nedir ki?
Orak karşısındaki bir saman sadece.
Gece düşünüyordum...
Şimdi bize ne olacak diye.
Karın hep barışmamızı sağlardı.
Çünkü ikimizden de daha iyi biriydi.
Artık tartışırsak, ki kesin tartışırız...
...bizlere güzel sözler söyleyip bizi barıştıracak biri yok artık.
Sonra korktum.
İkimiz için de.
Boka dadanan iki sinek gibiyiz.
Etrafta dolanıp bir şeyler planlıyoruz.
Tüm planlarımız ve tüm büyük hesaplarımız ise koca bir hiç.
Bizi dinleyecek kimse olmayacak.
Ya da bizi görecek.
İyi bir karın vardı komşu.
Benimkinden bile iyi.








Tode ja oigus (2019) - Tanel Toom
- Bence sorun İncil -

Baban sana böyle davranıyor...
...çünkü artık eskiden olduğu adamdan eser kalmadı.
Eskiden kimseden çekinmezdi.
...çocuğu isterse şeytanın kendisiyle evlensin izin verirdi.
"Bana ve çocuklarıma ne zarar verbilir ki" derdi.
Andres'i bu kadar kin ve öfke dolu yapan ne diye düşündüm.
Pearu kötü olabilir ama baban çok daha beter.
Bence sorun İncil.
Başka bir şey değil.
Andres'ı böyle yapan o.
Basit bir adam, Tanrı'nın sözlerini fazla okursa kalbi katılaşır.
Tanrı'nın iyi olan sözleri de kötüye döner.
Çünkü onlar insanların aklı için fazla güçlüdür.
Güçlü alkol gibi.
Bir kez tadını aldın mı biraya geri dönemezsin.
Artık umrunda olmaz.
Aynı şekilde insanlar da güçlü sözlere alışır.
...ve insanların sözlerini umursamamaya başlar.








Tode ja oigus (2019) - Tanel Toom - 
Truth and Justice
Doğruluk ve Adalet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder