27 Eylül 2020 Pazar

Crystal Swan (2018), Kristal Kuğu, Darya Juk

-Kuşaklar, yaşayışlar, anneler ve kızlar-
Kristal Kuğu (2018)
Crystal Swan

Velya kendine bir iş bulamayınca, her şey benim üzerime kaldı.
Artık hiçbir yerde iş yok.
Tecrübeli olanlara bile iş yok.
Sovyetler Birliği döneminde böyle sorunlarımız yoktu.
Uğruna mücadele ettiğimiz şeyi elde ettik de ne oldu?
Partilere gidiyor, bütün gün uyuyor, bütün gece dans ediyor.
İki gram beyni vardı, o da gitti.
Onun için yaptığım tüm fedakârlıklar hep boşaymış meğer.
"Onu sevmek" mi?
Benden para çalıyor, eşyalarımı satıyor,
ne sevgisinden bahsediyorsun sen?
O da babası gibi... ayyaşın teki.
DJ'lik yapıyor, biliyor muydun?
İş olmamasını hadi anladım.
E o zaman kendine bir koca bul!
Ama hayır, o da yok. 
Bütün pisliğini ben temizliyorum!
Onun tek yaptığı uyumak.
Sakin kalmaya çalışıyorum.
Negatif enerjimi boşaltıp meditasyon yapıyorum.
Önemli olan omurgandaki akışı hissetmek.
Negatif enerjiler, bir nehir gibi aksın gitsin üzerinden.












-Özgürlük Üzerine -
Kristal Kuğu (2018)
Crystal Swan

- Askerlikten iki ay önce döndüm.
Döner dönmez evlilik izni için başvurduk.
- O kadar hızlı yani.
- Hava dalışı gibi bir şey bu.
Ya paraşütünü açarsın ya da ölürsün.
Bir kez başladın mı, seçim şansın yoktur.
Evlenip evlenmeme gibi bir seçeneğin yoktur.
- Saçmalığın daniskası.
Ya özgür birisindir ya da değilsindir.
Ya kendi tercihlerini yaparsın ya da başkalarının kurallarına uyarsın.
Birilerinin kuklası olur çıkarsın.
- Kimlerin?
- Sana ne yapman gerekenleri dikte edenlerin.
- Kendini çok mu akıllı sanıyorsun?
Benim Vika'mla tanıştın mı sen?
Belki de o senden daha akıllıdır.
Senin gibi zırvalayıp durmuyor en azından.
-Sen bir şey söylüyorsun, ben de cevap veriyorum.
- Kabul et işte, söylediklerim hoşuna gitmiyor.
- İlla herkes seninle aynı fikirde olmak zorunda, değil mi?
- Kendine mükemmel bir eş bulmuşsun o zaman.
- Belki de bir erkeğin tek istediği özgürlükle ilgili...
...bu zırvalıkları duymadan bir konuşma yapmaktır, olamaz mı?
- Baksana, hasta annenle şu anda kim ilgileniyor?
- Konuyu değiştirelim.
- Babandan mı bahsedelim?
- Bıktım bu havalardan.
- Ya da belki de bir erkek arkadaşın vardır.
- "Güçlü bağlar" istemiyorum.
- Bu da ne demekti şimdi?
Anlayacağımız dilde konuş.
- İkamet ettiğin yerle "güçlü bağlar" kurmak.
Amerika'da kişisel özgürlüğüne saygı duyuyorlar.
Çocuksan bile, annen baban kapıyı çalmadan odana girmiyor.
Kendine ait bir odan bile oluyor.
Harika, değil mi?
- Peki o hâlde neden bir avukat olarak çalışmıyorsun?
- Bir de sen başlama.
Annem yetiyor zaten.
- Nerede hukuk okudun?
- Ben de bunu diyorum işte. Orduda tek bir kanunumuz var, bizim kanunumuz.
Ve her şey yolunda gitti.
Çünkü herkes yerini biliyordu.
Burada kendi kanunlarımız var.
Polisler müdahil olmuyor çünkü sorunlarımızı kendimiz çözüyoruz.
















-Kurallar-
Kristal Kuğu (2018)
Crystal Swan
...
- Koşuyor, çömeliyor ve gerçekten de bir trenmiş gibi yapıyordu.
"Çuf çuf çuf!" diye sesler çıkarıyordu.
- Sen de yeni gelenlere sataştın mı?
- Ordudaki kurallar hapisteki kurallarla aynı.
- Başlarda ben de eskilerin bana dediklerini yapmak zorunda kaldım.
Kaltak diye etiketlenmek istemezsin.
- Neden?
- Bilmesen daha iyi.
- Askere giden bir sınıf arkadaşım vardı.
Orada ona o kadar çok sataştılar ki, sonunda intihar etti.
- Bu nadiren olur.
Kurallara uyarsan kimse sana sataşmaz.
Aylaklık edersen kaltaksındır.
Eskiden bu ülkede de kurallarımız vardı.
Sonra her şey birden değişti ve kuralların bir önemi kalmadı.
Annem tam 25 yıl o fabrikada çalıştı...ve sonunda kulağı sağır oldu.
Şimdi emekli aylığı alıyor olmalıydı, değil mi?
Ama ne emekli aylığı verdiler ne başka bir şey.
Ne oldu tüm o kurallara birdenbire?
25 yıllık çalışmadan sonra,
ona otoyolun kenarında kristal satmasını söylediler.












-Final Sahnesi-
Kristal Kuğu (2018)
Crystal Swan















Kristal Kuğu (2018)
Crystal Swan
Darya Juk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder