18 Şubat 2016 Perşembe

voskhozhdeniye, the ascent (1977), larisa shepitko


Ah Sotnikov! Hala çözülmemiş, buzdan kahramanımız. 






-Alçaklar! Sana ne yaptılar böyle?

-Kolya, sen de - Sen de çığlık attın mı?
 
-Önemi yok.
 
-Dayanabildin mi?
 
-Bu da geçer.

-Alçaklar.-Böyle olmayacak.Çare bulmalıyız.Beni dinle.Önemli olan hikâyelerimizin birbirini tutması.
Şöyle olacak; Yiyecek arıyorduk, köy yakılıp yıkılmıştım ve sonra Lesiny'e geldik. Anladın mı?

- Mantıksız.

- Kes şunu! Aptallık etme de dinle.Dubovoi Bölüğü'ndeniz.Bölük, Parkovsky Ormanı'nda.Zaten herkes biliyor.Hele oraya girmeyi bir denesinler, onları duman ederler!Dinle, bir çıkar yol düşünmeliyiz. Nalları dikmek kolay.Bizim çıkar yol bulmamız lazım!

-İşe yaramaz.

-Onlara oltada balığı oynamamız lazım.Çok çekersen, misina kopar ve her şey gider!Rol kes biraz.
Bana şimdiden seni polis yapacağız dediler.Neden bana öyle bakıyorsun?'Rol' dedim sana.

-Dünkü çocuk değilim ben.Nasıl yapabildin?
Biz askeriz.Asker.
Pis işlere bulaşma.Lekesi asla çıkmaz.

-Ölüp gidelim o zaman...Kurtçuklara yem olalım.Öyle mi?

-Olabileceklerin en kötüsü bu değil.

-Hayır.Bizim konumuz bu değil.

-Şimdi anlıyorum.Anlıyorum.Önemli olan kendimize karşı dürüst olmak.

-Budala!Budalanın tekisin, Sotnikov.Boşuna okul okumuşsun.
Yaşamak istiyorum!
Yaşamak!Şu alçakları öldürmek için!
 Anlıyor musun?Ben askerim, sense bir ceset.
Senin, inadın ve prensiplerinden
başka bir şeyin kalmamış!
 
-Vicdanını bir kenara bırakarak yaşamaya devam edebilirsin.

-Sen vicdan mı dedin bana?
Peki, şu kadını...ve beni; bu güçlü kuvvetli adamı, bu belaya kim sardı.
Sen! Vicdanlı şahsiyet.
Ve çatıdayken - yaralı ve hasta halde - neden ilk ellerini kaldıran sen değildin, ha?Vicdanın mı kaldırma dedi?
 Bu Rybak seni ve köyü kurtardı.Anlıyor musun?Benim vicdanım... düşün diyor!Görevimizi yerine getirmeliyiz!Senin derdin; Vicdan, vicdan!
İçinde hiç umut kalmadı mı senin?Yalan söylüyorsun.Umudun var.Açıklıktayken geri dönmeyi umduğun gibi.
Ve başardık da! Döndük!Yaşamak zorundayız!

-Polis olarak mı?Öyleyse boşa vakit harcama.

-Sen var ya - Sen nesin biliyor musun?Ölmeden mezara girmişsin!Ve beni de yanına çekmek istiyorsun!
 Yalnız kalmaktan korkuyorsun! Seni yalancı pislik! Korkuyorsun!Neden, sen - 
Sotnikov!





-Kimseye ihanet etmem.Etmem!
İnsanın kendi postundan daha önemi şeyler vardır. 
 

Adım Sotnikov - Boris Andreevich.
Bir annem, bir babam ve bir vatanım var.




-Direnişine ne olacak? Ya gözlerindeki o fanatik parıltıya? 
Hepsi korkuya teslim olacaklar.
(O gözler korkuya hiç teslim olmadı.)




Voskhozhdeniye (1977)
The Ascent
Larisa Shepitko
                                                                       TIRMANIŞ
                                     Vasili Bykov'un Sotnikov adlı romanından uyarlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder