27 Ocak 2018 Cumartesi

aşık garip ile şah senem, adnan özyalçıner, cem kızıltuğ çizimleri



"Erenler Maksut'a yitsin dediler
Onlar da birbirini tutsun dediler
Tiflisli Senem'i üstün dediler
Dostuma düşmüştü doğruluk yolu benim"


"Ateşine dağlar taşlar dayanmaz
Derdim çoktur benim kimseler bilmez
Şimdiden sonra bu yer bize el vermez
Ana ben Tiflis'e varmalı oldum"


"Kağıtta gördüm suretin
Tanrı'dan çektim niyetin
Şah Senem'de ol lezzetin
Ana Tiflis diyarında"


"Bir ah etsem arşı alemi yakar
Bir od düştü Aşık Garip'i yakar
Yüz bin penceresi kıbleye bakar
Böylece görmüştüm halini Tebriz'in"


"Aşıklar giymişler türlü libasın
Kısmetin ararken buldu belasın
Kırk sekiz şehrin iki kalesin
Mizansız kantarsız nice tartarsız"


"Dinleyin Garip'ten siz bu nidayı
Ki u nun'dan Hüda kurdu binayı
On iki kapıdır on iki ayı
Ömrümüz geçmekte hemen dediler"


"Aşık Garip döker gözünden abı
Nice bir çekeyim ben bu azabı
Sensin bu yerlerin hayır sahabı
Hoca Sinan sakla bizi kul gibi"


"Senem der ki aç gözünü
Şimdi oyarım yüzünü
Tere fark etmiş özünü
Garip uyanmaz uyanmaz"


"Aşık Garip der ki be hey gaziler
Arttı derdim yaralarım sızılar
Belki size gelir kara yazılar
Ağlama sevdiğim gene gelirim"


"Geldim konak oldum sana
Ana ben Garip'im Garip
Nazar kıl bu şirin cana
Ana ben Garip'im Garip"

"Geldim konuk oldum kendi haneme
Açmadım sırrımı bacım anama
Aşkın hançerini vurdum sineme
Nice yaralarım deştim de geldim"


Aşık Garip ile Şah Senem
Adnan Özyalçıner
Çizimler: Cem Kızıltuğ
Merkez Kitapçılık (Mayıs, 2007)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder