22 Ocak 2017 Pazar

sor toprağa, can ozan

Can Ozan-Sor Toprağa

Adeta uyuşmuş beynin hırsından 
Ama yok inan mutluluğu satın alan.
Daima neden meşgulsün, hep yaman çelişkiler içinde kafan.
Bu nedenle zaman kaybettin durmadan 
Ve içinde unuttuğun biri vardı çocuk kalan.
O tükendikçe kaybolup kalırsın ya darmadağın. 
Anlarsın nedir lazım olan;
Nedir mühim olan.

Kainatın tüm dertleri üzerimde yığılsa da
Üzülmem asla.
Değirmenlerin ardında uzak nehirlere düştüm 
Çıkasım yok hala.
Güneyin yağmuruyla doldum bunca yıl, 
Birikmiş sorunlarım 
Dökülmüş satır satır, 
Kırılgan ucundayım sanki tüm zamanların
Ve anladım nedir lazım olan;
Nedir mühim olan.

Ne plan kalır ne macera dünyan kararınca,
Ama sen yine git ne kaçırdıysan ona ağla!
Seni yenemediysem de razıyım azınlığa,
Düşlerimle firar ettim en azından.
Dünüm yarınım uzak, 
Yegane varlığım bugün olmuş e ne yapayım daha,
Düşünmem zaten cehalet yasak değil benim hala durduğum hata.
Bilirim varlığın ölmekten korkuyor, 
Alın yazın mest olmuş uzaktan gülümsüyor. 
Hadi sor toprağa bak neler neler diyor.
Anlatsın nedir lazım olan;
Nedir mühim olan.

Can Ozan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder