6 Nisan 2024 Cumartesi

Vurdular Gökbalina'yı İşte - Balina ile Mandalina - Fazıl Hüsnü Dağlarca

Sap

- Oh
Küçücük sapımı
Öyle seviyorum ki.

Bizi topladıkları sırada
Anne ağaçtan
Bende kalmış ne güzel.

Bir gemi direğidir o
Dururken üzerimde dimdik
Kendimi bir gemi sanıyorum.

---

Karşılığı

Görmedim ya
Balıkçılar konuşurken duydum çok
Gemilerin eski gemilerin
Kalın ağaçlardan yapıldığını.

Duydum evler yapıldığını
Bir olanaksızlığı anlatırken
Balık kavağa çıkmış
Dedikleri insanların gülerek.

---

Yansımalar

...
Kim yalnızsa
O daha çok duyar
Issız yerleri

İster Balina olsun
İster mandalina
Kim yalnızsa o daha çok
En eski bir türkü

Kim yalnızsa çocuklar
O daha çok benzer
Başkasına.

---

Yön Akdeniz

Sıkı tutun
Fırçalarıma sarı kardeş
Sokuver
Sapını en inceleri arasına
Bütün gücümle çarpıyorum kuyruğumu
Öyle hızlı gideceğim ki
Kuşlar bile arkamızda kalacak.

---

Köpükler Köpükler

- Olmuştuk
Sanki üç kişi olmuştuk.
Gökbalina bir ben iki
Köpükler üç.
Kuşları geçiyorduk gülümseyerek
Yüksele alçala biz
Gökbalina bir ben iki
Köpükler üç.
Bulutlara varıyorduk
Uçuyorduk yıldızlara
İçimiz umut dolu
Gökbalina bir, ben iki
Köpükler üç.

---

Ölümü

Arkada göğün karanlığı
Önde kocaman Balina apak.

Vurdular Gökbalina'yı işte
Kanı taştı Akdeniz'in kıyılarından
Şimdi bütün maviliği sessiz,
Kıpkırmızı, korkunç.

Sayadursun ey
Mandalinaları tek tek yıldızlar
İşte
Vurdular Gökbalina'yı
Yıldızlarca yerinden.

Gözleri de açık ağzı da
Neden kapalı değil?
Neden su güzelliğinde değil artık
Dalgalar yalnız ölüm.

Fazıl Hüsnü Dağlarca
Balina ile Mandalina
Yapı Kredi Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder