6 Nisan 2024 Cumartesi

12 Yıllık Gece (2018) - Alvaro Brechner / La noche de 12 anos

La noche de 12 años
12 Yıllık Gece (20181)
 Alvaro Brechne
- Ana-oğul & öğüt -

- Beni dinle!
Söyleyeceklerimi iyi dinle.
Karşı koymalısın.
Direnmelisin.
Bir şekilde, her şeye karşın.
Diren ve onların seni öldürmesine izin verme.

- Nasıl yapacağımı bilmiyorum.


Biliyorsun.
Yalnızca direnmeyi bıraktığında
kaybetmiş sayılırsın.





La noche de 12 años
12 Yıllık Gece (20181)
 Alvaro Brechne
- Merhaba Karanlık -

Merhaba karanlık
Merhaba karanlık
Eski dostum
Merhaba karanlık
Eski dostum

Yine seninle sohbet etmeye geldim
Çünkü usulca süzülüp gelen bir görüntü
Ben uyurken tohumlarını bıraktı zihnime
Beynime yerleştirilen o görüntü
Hâlâ duruyor
Sessizliğin sesinde
Ve o yalın ışıkta gördüğüm
On bin insan ya da daha fazlası
Konuşan ama bir şey anlatmayan
Duyan ama dinlemeyen
Hiçbir sese ortak olmayan
Şarkılar yazan insanlar gördüm
Kimse cesaret edemedi
Sessizliğin...Sesini bozmaya
"Aptallar" dedim sonra "Haberiniz yok"
Kanser gibi yayılır sessizlik
Sözlerime kulak verin, öğreteyim
Ellerimden tutun, size erişeyim...
Ama sözlerim, 
yağmur damlaları gibi sessizce düştü
Ve sessizliğin kuyularında
Yankılandı





La noche de 12 años
12 Yıllık Gece (20181)
 Alvaro Brechne
- Avluda ilk buluşma  & İlk gün ışığı -

Ve insanlar eğilip dualar ettiler
Kendi yarattıkları neon tanrıya
Levhada oluşan kelimeler ile
Bir uyarı yanıp sönüyordu
Diyordu ki 
"peygamberlerin sözleri
istasyon duvarlarında ve gecekondu 
salonlarında yazıyor"

Ve sessizliğin sesinde
Fısıldadı
Pepe.
Ruso.
Yalnızız.
Tamamen yalnızız.

Bir şey görüyor musun?
Güneye gidiyoruz.
Ne görüyorsun?
Ve sessizliğin sesinde fısıldadı
Ve sessizliğin sesinde
Fısıldadı
Ve sessizliğin sesinde...
Fısıldadı






12 Yıllık Gece (2018) - Alvaro Brechner
La noche de 12 anos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder