7 Nisan 2024 Pazar

The Whales of August (1987) - Lindsay Anderson

The Whales of August (1987) - Lindsay Anderson
- Aklaşan saçlar & kuğular -

Biz çocukken parkta bulunan kuğuları hatırlıyor musun?

Evet, hatırlıyorum.

Annemin saçları kuğular gibiydi.
Benim saçlarım da anneminki gibi beyazmı sarah?

Sanırım öyle.

Peki senin saçın şimdi ne renk oldu, Sarah?

Oh, rengi kaçtı.
Artık kahverengi değil.

Her şey er ya da geç ölür.

Her zaman söylediğin gibi.

Neden yaşlı bayanlar,
parktaki banklarda otururlar, Sarah?

Neden mi, canım?
İlkbahardaki aşıklar gibi hissetmek için.

Halbuki kasımda banklar bile kaçmak ister..

Ama  Ağustos ayındayız.

Zamanın ne önemi var ki.

Ama zaman önemlidir.
Eğer onu ıslak bir battaniye gibi örtersen.

Matthew kasım ayında öldü.
Sana söylüyorum, Sarah.
Ben de Matthew gib kasımda gözlerimi kapatacağım.











The Whales of August (1987) - Lindsay Anderson
- Hatıralar da solar mı? -

- Petersburg'a geri döndüğümüzde
amcam, yani Greng Dükü...
Herkesin hayran olduğu muhteşem partiler verirdi.
Ve bayanlar partide vals yaparlardı.
Etekleri aşağı yukarı hareket eder
ama asla yere değmezdi.

- Gelmenize çok sevindim.
Kaç kişi Rus kraliyet ailesinden birini ağırlama
şerefine erişebilir ki?

- Ne yazık ki, sevgili bayanlar, bunların hepsi geçmişte kaldı.

- Tisha bize fotoğraflarınızdan bahsetti .

- Oh, beni bağışlayın, Bayan Strong.
Annem kış sarayındayken, sanırım 1910 yılıydı .

- Fotoğraflar solar.
Anılar sonsuza dek yaşar.

- Ne yazık ki, Bayan Strong...
anılar da solabilir.













The Whales of August (1987) - Lindsay Anderson
- Güller ve gerçekler -

46 yıl, Phillip.
46 kırmızı gül, 46 beyaz.
Beyazlar gerçekler, kırmızılar tutku için.
Hep böyle derdin.
"Tutku ve gerçek.
İhtiyacımız olan tek şey bu."
Keşke burada olsaydın, Philip.















The Whales of August (1987)
Lindsay Anderson

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder