23 Ocak 2018 Salı

le conseguenze dell'amore (2004), paolo sorrentino



Uzun süre yalnız yaşayan bir erkek için en kötü şey, hayal gücünün olmayışıdır.
Zaten sıkıcı ve monoton olan hayat, hayal gücünün yokluğunda, iyice katlanılmaz olur.


Şu papyonlu şahsa bakın.
Pekçoğu, onun yaptığı iş ve bu kadınlarla olan ilişkisi hakkında konuşmaktan zevk alır.
Ben ise onda, yalnızca boş bir erkek görüyorum.
Ben boş bir erkek değilim.
Bendeki tek boş şey, ismim...
...Titta Di Girolamo.



Her yaştan, her sosyal sınıftan, her inançtan ve her cinsten insanın üyesi olduğu bir tarikat vardır:
Uyuyamayanlar (insomniyaklar) tarikatı.
Ben de üyesiyim.10 yıldır çekiyorum.
Üyesi olmayan insanlar, üye olanlara hep şöyle derler:
"Uyuyamıyorsan, bir şeyler okuyabilirsin, TV izleyebilirsin..." "...çalışabilirsin vs."
Bu sözler, tarikatın mensupları için sinir bozucudur.
Nedeni basit.Uyuyamayanların tek takıntısı vardır:
Uyumak.




Kesin olan bir şey var.
Eminim.
Bir elektrik direğinin tepesinde...
...karlı dağların ortasında, soğuğa ve sert rüzgâra karşı...
...Dino Giuffrè, arada bir duruyor.
Yüzündeki kederli ifadeyle düşünmeye dalıyor.
Benim, Titta Di Girolamo'nun en iyi dostu olduğunu düşünüyor.


Le Conseguenze Dell'Amore (2004)
 Paolo Sorrentino

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder