22 Ocak 2018 Pazartesi

bobok, dostoyevski

...
Fransızlar bundan iki buçuk yüzyıl önce ülkelerinde ilk tımarhaneyi açtıkları zaman, İspanyolların ortaya attıkları nükteyi hatırlıyorum: "Kendilerinin akıllı olduklarına başkalarının inandırmak için, ülkelerindeki akılsızların hepsini özel bir eve kapadılar." Yalan da değil hani: Birini tımarhaneye kapamakla, kendisinin akıllı olduğunu açıklayamaz insan."K. delirdi, demek bizler akıllıyız." Hayır efendim, henüz öyle değil.
...
Her şeye şaşmak elbette budalalıktır; oysa hiçbir şeye şaşmamak çok daha güzeldir, hem nedense incelik olarak kabul edilir.Ama sanmam ki gerçekte de öyle olsun.Bence, hiçbir şeye şaşmamak, her şeye şaşmaktan çok daha büyük bir budalalıktır.Hem sonra, hiçbir şeye şaşmamak, hiçbir şeye saygı duymamakla aşağı yukarı aynı şeydir.Evet, budala bir insan saygı da duyamaz.
...
Ben...ben...hastalığım başka bir hastalığa çevirdi, birden öldüm!Doktor Schulz bir gün önce, hastalığımın başka bir hastalığa çevirdiğini söyledi, sabaha doğru da öldüm ansızın.
...
Bobok
Dostoyevski

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder