20 Mart 2022 Pazar

Summit of the Gods (2021) - Patrick İmbert

Summit of the Gods (2021) - Patrick İmbert
- Geçilmeyen sırtlar -

"Dağcılık uzun zamandır en yükseğe tırmanmak için yapılan bir yarıştı.
Zirveye ulaşınca yarışın bittiğini düşünebilirsiniz.
Öyle olmuyor.
Dağcı her zaman yeni imtihanlar bulur.
Daha yükseğe çıkamıyorsa, en zor rotayı arar.
Daha hızlı, yalnız, oksijensiz tırmanır.
Yani asla bitmez.
Everest'e 1953'te Nepal tarafından çıkıldı.
1978'de oksijensiz çıkıldı.
İki yıl sonra da Norton Geçidi'nden yalnız çıkıldı.
1985 kışında Hase, tehlikeli güneybatı sırtını denedi.
Dönemedi.
Güneybatı sırtı kışın geçilemedi.
Habu oksijensiz ve tek başına çıkacaktı.
Böyle bir macerayı asla kaçıramazdım."







Summit of the Gods (2021) - Patrick İmbert
- Zirve sadece bir basamak -

"Habu haklıydı.
Mallory gizeminin yanıtını buldum ama yeterli değildi.
Neden daha yükseğe tırmanasın?
İlk olmak için mi?
Neden ölümü göze alasın?
Neden böyle nafile bir iş yapasın?
...
Nedene gerek yok.
Kimileri için dağlar hedef değil, yol.
Zirve sadece bir basamak.
Zirveye ulaşınca, geriye kalan tek şey devam etmek..."






"Seni buraya getiren, beni de tırmanmaya sevk eden şey...
Ne olduğunu bilmiyorum.
Onsuz yaşayamayacağımı fark ettiğimde kendime bunu sormayı bıraktım."



Summit of the Gods (2021)
Patrick İmbert
Netflix

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder