20 Ocak 2019 Pazar

görüntülerle sami baydar (1993) ve kapı şiiri



Görüntülerle Sami Baydar
-1993-


Kapı

Bütün yolların kapandığını düşün
boğazına bir şey tıkanır gibi
yalvar; Ben karatahtaya hiç ay çizmedim ki
onun gözyaşları olsun boğsun beni geceleri.

Bilmiyorsun, bilemezsin, sen küçük bir çocuktun
biz karanlıktan korkmazdık kediler gibi
karanlık bahçelerde oynardık geceleri
senin uykun gelir uyurdun kara otlar üzerinde
bedenine yapraklar düşerdi.

Böyle gecelerde mi aldım diyorsun
üzerime bir şal gibi korkulu geceleri
tatlı bir ürperişle yürüyoruz eve doğru
biz uyuduktan sonra mevsim kış
biz uyuduktan sonra zambak topluyor biri

Kapı mı çalıyor?Kalkana vurulup kırılan bir kılıç gibi
zırhım mı vardı benim, küçülüp büyüyen bir çocuk gibi
ona çarpıp deviriyorum kapıyı açmaya giderken
gözyaşları mı, yağmur mu, böğürtlen mi?..

Sami Baydar
Cennet - Dünya İnancı















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder