8 Kasım 2014 Cumartesi

le feu follet, the fire within (1963), louis malle

Le Feu Follet
The Fire Within
Louis Malle


-Suçladığım hayatın kendisi değil, içerdiği iğrençlikler.-

Hiç çalışabildin mı?
Son zamanlarda bir günlük tutuyordum.
İlgi çekmeyen şeyler.
Bugün yırtıp attım.
Kaç yaşındasın?
Bomboş hissediyorum.
Çok kötü anılara ilaveten.
Sürdürebilecek misin?
Sürdürmek mi?
Benim için tamamen bitti.
Gidiyorum.
Anlamıyor musun?
Hâlâ yaşanacak şeyler var.
Hayatınla ilgili bir takım sezgilerin olmalı.
Bu his tükenmiş olamaz.
Kilitli kalmış şeylerden nefret ediyorum.
İnsan kapasitesini göstermeli.
Bir şeyler yapmak harikadır.
Bunun anlamını hiç bilemedim.
Ben de herkes gibi...
...paranın peşinden koştum.
Ya çalışacaktın ya da çalacaktın.
Şimdi parayı, hayallerine bir mazeret olarak gösteriyorsun.
Devam et.
Keyfini kaçırmak istemiyorum.
İnsanların tutkularını sevmem...
...ama o tutkuların ürünlerini severim.
Fikirler. İlâhlar.
Tutku bu evin neresinde?
Beni yanlış anladın.
Görünüşle yargılama.
Beni teslim olmuş bir burjuva olarak görüyorsun.
Ama şu anki hayatım, içki içip, herkesle düşüp kalktığım .zamankinden çok daha yoğun.
Eski Mısır ahlakı üzerine yazdığım kitabı yeni bitirdim.
Kanıma işlediler.
Başkalarının bundan alacağı dersler var.
Güneş –
Ona dokunabilirsin.
Bizimle Mısır'a gel.
Güneş o insanların içinde.
Hadi biraz yürüyelim, peygamber.
Minville kardeşler farklı.
Onlar eylem bağımlısı.
Eva'yı hiç gördün mü?
Ne onu ne de diğerlerini gördüm.
Niçin sordun?
Mutlu bir adam için fazla katısın.
Yaşadığın hayat seni tatmin ediyor mu?
Bu önemli değil.
Ya bir gün sıkılırsan?
Fanny ve kızları...
...o küflü apartman -
 onlar tutkumun bir parçası.
Ya o gözündeki eski pırıltı?
Ya o harika enerjin?
Yaşlandım.
Gerçekten mi?
Evet, yaşlandım. Umutlar bitti, şimdi mutlak olan şeyler var.
Gençliğimi başka bir yaşamda bıraktım.
Sen geçmişini reddediyorsun.Yetişkinliği reddediyorsun.
Gençliğe yapışıp kalmışsın.
Endişelerinin nedeni bu.
Erkek olmak çok zor.
Önce istemen gerek.
İllüzyonlardan bıkmadın mı?
Sıradanlığa dayanamıyorum.
Son on yılını yaldızlı bir sıradanlıkla yaşadın.

Bana yetti.Artık paydos ettim.
Büyümeyi reddediyorum.
Sanki dolu dolu yaşamış gibi gençliğini özlüyorsun.
Bir beklentiydi. Ve yalandı.
Ben bir yalancıydım.
Kadınların düşüncesiyle kendine işkence ediyorsun.
Onlar üzerinde hiç etkim yok.
Bu çok komik.
20 yaşındayken yakışıklıydım.
Beni hâlâ eğlenceli ve nazik buluyorlar.
Ama bu yeterli değil.Onları elimde tutamıyorum.
Yine de, sadece kadınlar aracılığıyla hayata biraz olsun tutunabildim.
Suçladığım hayatın kendisi değil......içerdiği iğrençlikler.
Her şey nasıl başladı?
Bilseydim, belki sana yardımcı olabilirdim.
Ben fark edene kadar, alkol kanıma işlemişti.
Ne demek istiyorsun?
Bir şeyleri beklerken içmeye başladım.
Sonra bir gün anladım ki,
hayatımı bekleyerek geçirmişim.
Kadınları...
Parayı...
Hareketi...
Yani aptal gibi içmişim.
Ama Dorothy ve bir sürü başka kadına sahiptin.
Onlara hiç sahip olmadım.
Şimdi de sahip değilim.
Dorothy'e sahipsin. Bunu kanıtlamak için onunla yatman gerekmez.
Değilim.Hiçbir zaman iyi bir sevgili olmadım.
O senin içkinden kaçtı.
İçiyordum çünkü kötü bir sevgiliydim.
Kadınlara bağımlı, gülünç hayatlar yaşıyoruz.
Fanny'ye bağımlı gibi görünmüyorsun.
Yemlikteki bir domuz gibi, onun sıcaklığında yuvarlanıyorum.
İnsanda dokunma arzusu uyandırıyor.
Paris de tıpkı onun gibi, hayat da.
Sen ve senin ortalama mutlakların.
Bu kadar sıradanlık yeter.
Seni yeniden canlandıralım.
Güçsüz ve zayıfsın.
Ve de tembel.
Mutlaklar seni korkutuyor.
Güneş gözünü acıttığı için gölgeleri savunuyorsun.
Benim dostum musun?
Eğer dostumsan, beni olduğum gibi kabul et. Başka türlü değil.
Dur sana bir bakayım.
Senden ölmeme yardım etmeni istiyordum.
Hepsi bu.
Yeniden bizi görmeye geleceğine söz ver.
Düzenli bir hayat yaşıyoruz.Yazabilirsin.
Yarın gel.
Dubourg,
bu akşam ne yapacaksın?
Mısır kitabımla ilgili bir kaç sayfa yazacağım...
sonra Fanny'le sevişeceğim.
Bir kuyuya düşer gibi, onun sessizliğine düşeceğim
Dünyayı ısıtan harika bir güneşin altında.
Alain, çalışıyorum.
Ben sabırlıyım
Gel, bizimle yaşa.
Sabır neymiş göreceksin.
Alain, hayatı seviyorum.
Sende sevdiğim eşsiz şey...
içinde var olan hayat.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder