22 Ocak 2024 Pazartesi

Öszi Almanach - Güz Almanağı (1984) - Bela Tarr

Öszi Almanach - Güz Almanağı (1984) - Bela Tarr


"Dönüp dolaşıp daireler çiziyorum,
Yol göstersen bile bana,
bilinmez bu topraklar,
Muhtemelen önde gidiyor şeytan"

Puşkin


"Bir yalana bağlı kalmak çok çok uzun sürer, çünkü seni tutar.
Kabul edilmeyen gerçek, her şeyin bittiği gerçeğiyle yüzleşememizdedir.
...
Hâlâ bir umut var dedim, şimdi değil ama yakında çok ilginçtir...
devam etmeyeceğini gördüğümde tedirgin oldum ve böyle olamaz dedim.
Geleceği olmayan gerçekleri görmek istemiyorum.



Öszi Almanach - Güz Almanağı (1984) - Bela Tarr
- Tirad -

Şimdiye kadar hayatımı biraz küçük düşürücü bir şekilde yaşadım.
Ben çekingen bir adamım, çok çekingen...
ve bunu hissettim,
bilmiyorum, bilmiyorum.
Şimdiye kadar yaptığım her şeyden,
her zaman her şeyden utandım.
Sandım ki, nasıl diyebilirim
verebileceğimden çok fazlası bekleniyor.
Ve bunu yapabilir miyim, bilmiyorum.
Bu korkunç bir çatışma.
Çünkü hissediyorum ki, yeteneğim yok.
Yine de bunun için çağrıldığımı biliyorum;
Bir şeyler vermek için.
ve verememekten korkuyorum.
Bir şeyler üretmek istiyorum.
Okulda çocuklar orada oturur.
ve ben utanıyorum, çünkü ne yapacağımı bilmiyorum.
Başka bir nesil için ben zaten yaşlıyım.
Ama onlara bir şekilde devam etmeleri gerektiğine dair bir inanç vermeliyim.
Söylediklerime inanabileceklerini düşünebilselerdi.
İnanmaları gerektiğini düşünüyorum.
Bunu yapmaya değer.
Bunu yaşamalılar!
Bir şeyler için devam etmelisin.
Neden devam etmen gerektiğini bilmiyorum,
çünkü devam etmek zorunda değilsin,
çünkü adım adım bir felakete doğru gidiyoruz.
Her şeyin sonu, ama yaşamak zorundasın.
Bir şeyi sevmek zorundasın, 
ne olduğunu bilmiyorum çünkü ben hiçbir şeyi sevmiyorum.
Ama bir yöne doğru gitmelisin.
ve sanırım bu iyi olurdu.
Eğer...birini buldum...keyifle yaşayabilirim...
Ne kadar aptalca bir kelime "keyifle" !
Birine ihtiyacım var;
Tüm saçmalıklarımı, tüm aptallıklarımı kabul edecek, birine,
benimle yaşayabilecek, 
ve içmemi, eve sarhoş gelmemi kabul edecek birine,
Yatağa atılmamı kabul edecek...
Bunu kabul eden bir erkek olmalı diye düşünüyorum.
Ama muhtemelen öyle biri yoktur.
Ben aslında talihsiz bir adamım.
Belki de bu doğru değildir.
Belki de doğru değildir, ben talihsiz bir adamım.
Ama bir şey,
tırnaklarım ve dişlerimle tutunduğum, 
bir şey bulduğum
 bir hayalim ve fikrim var.
Neden farkına varamıyorum?
Neden?



"Biraz ağlıyor ve söylediklerinin hepsine inanıyorsun."


"Biz rahatlamayan bir nesiliz."



Öszi Almanach - Güz Almanağı (1984)
Bela Tarr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder