16 Aralık 2019 Pazartesi

yahudi soykırımı ve bambi, horace and pete (2016)

Horace and Pete (01X02) 
Yahudi Soykırımı ve Bambi 

Bu mültecilerdeki tuhaf olay, Almanya'ya kaçıyorlar. 
Varıyorlar, bir kampa koyuluyorlar.Bir Alman kampına. 
- Evvelden yaşananlar gibi. 
- Evet, peki... 
...ya Almanya bunları alışkanlıktan yok etmeye başlarsa? 
"Arkadaşlar üzgünüz ama kamplarda böyle yapılıyor sanıyorduk." 
- O şekilde konuşma. 
- Niye? 
Gerçekte neler yaşandığını bilmiyorsun. 
Orada değildin. 
Orada olan birini tanıyorum. 
- Kamplardan birini özgürlüğe kavuşturmuş. 
- Öyle mi? 
-Müfrezesiyle birlikte bir kampa girmişler. 
İnsanların açlıktan ölmek üzere olduğunu görmüşler. 
Tüm müfreze ağlamaya başlamış ama tek o ağlayamamış. 
Ağlamama sebebi afalladığından değil ama. 
Tek bir gözyaşı bile dökememiş. 
Herkes hüngür hüngür ağlıyormuş. 
Kamptaki esirler bu ağlayan insanlara bakıyormuş. 
Hâlâ ağlayamıyormuş. 
Kendini tuhaf ve suçlu hissetmiş. 
Bazı şeyleri düşünmeye başlamış. 
Annesini ve çocuklarını. 
Gene ağlayamamış. 
Son olarak Bambi'yi düşünmüş. 
-Bambi mi? 
-Evet, 1942'de çıkmıştı. 
Askerler savaşa gitmeden önce. 
Bambi'nin annesinin vurulduğu anı düşünmeye başlamış. 
Bebek gibi ağlamış. 
- Ben tersini yaptım. 
- Nasıl yani? 
-Flört ettiğim bir kızla Bambi'yi izliyordum. 
Balerindi. 
Bambi'nin annesi vurulduğunda ağlamaya başladı, balerin kız. 
Onunla birlikte ağlamak istedim. 
Hislerim olduğunu göstermek istedim. 
Ama umurumda değildi. 
-Ne yani, Bambi'de ağlamak için Yahudi Soykırımını mı düşündün? 
-Çok üzücü. 
-Üzücü değil mi? 
-Hangisi, Bambi mi Yahudi Soykırımı mı? 
-İstediğin zamanda hislerini göstermenin bu kadar zor olması üzücü.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder