22 Mart 2023 Çarşamba

Bekleyişler : Tarkovski - Thomas Bernhard - Mehmet Eroğlu

Offret (1986) - Tarkovsky

- Hiçbir şeyi o kadar çok isteme.
Hiçbir şeyi beklemeyeceksin.
Bu çok önemli.
Kişi hiçbir şeyi beklememeli.

- "Bir şey beklememeli" mi dedin?
Bir şey beklediğimi kim söyledi?

- Hepimiz bekleriz...Bir şey bekleriz!
Mesela ben.
Ben hayatım boyunca hep bir şeyler bekleyip durdum.
Bütün hayatım boyunca sanki...
..tren istasyonunda bekler gibiydim.
Bütün bu zaman boyunca sanki...
...yaşadığım hayat gerçek değildi de bir tür bekleyişti.
Hayatın sahici olanı, önemli olanı bekleyişti.
                            
                                                         Andrei Tarkovsky


Burada herkes bir bekleyiş içindeydi ve 
Scherzhauserfeld Mahallesi'ndeki insanlar beklerken düşünürlerdi.
                            
                                                                    Thomas Bernhard - Kiler


Neredeyse bütün hayatını bir yanılgının peşinde, 
bir sokağın köşesinden çıkacak bir adamı beklemekle geçirmiş, 
yaşamının zirvesine hiç ulaşmamış ben, 
Şimdi bana yabancı olan o yükseltinin yamacındayım. 
sislerin ortasında yükselen direğin üstündeki o kuşun havalanma vakti geldi.

...

"35 yaşındayım ve ölüyorum. 
Oysa Tanrı, 40'ında ölen babamdan da en az 30 yıl borçluydu bana" dedi, 
sonra kaderci bir tavırla omuzlarını silkti.
Hayat dediğimiz aslında bir bekleyiş.
Benimki umduğum kadar uzun sürmedi hepsi bu.

                                                                                 Mehmet Eroğlu - Kusma Kulübü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder