18 Kasım 2018 Pazar

ukde, akif kurtuluş


Şu evin tenhası da bana yetmiyor.İnziva istiyorum.

...Okudukça anladım ki Nuri Londra'dan döndükten sonra hiç bitmeyen bir seyahate çıkmış.Bir yalnızlıktan başka yalnızlıklara uzun bir seyahat olmuş hayatı.Bazen başladığı yere dönmüş, döndüğünü kendine itiraf edip edememek arasında sıkışıp kalmış; kimi zaman burnunun dibine sokulmuş ama yarattığı kuytusunda ne sesini duyabilmişim ne nefesini hissedebilmişim.
---
Allah bizi hatalarımızdan değil, zaaflarımızdan korusun.
---
Yağmur dinmiş.Sulak yerde kendisini emniyette hisseden bir kurbağa gibi olduğum yerde kalmak, şaşkın bakışlarımla kendimi sabitlemek ve bir sokak kedisinin oyuncağı olmak istiyorum.Bir kedinin iki patisine yarasın artık hayatım, bari ona yarasın...
---
Herkesin yetim olduğu yerde yetimliği bilmezsin.
---
Hakikatin er ya da geç ortaya çıkacağı, cilalı bir cümledir.
Hakikat gelip bulmuyor bizi.Bazen belki yanımızdan geçip gidiyor ve biz dönüp bakmıyoruz bile.Fark etmiyoruz.Hakikat, kaçar bizden, bunu neden anlayamıyoruz.
---
Cezalandırabilecek olan affeder ancak.
---
İnsanın kaderi kafesi olurmuş.
---
Doğru ya da yanlış, benim yaramı sarmaya geldiği yerde bana yarasını gösteriyordu aslında.
---
İçimdeki o hınç beni ayakta tuttu.Kendi uçurumumda ilk anda yakaladığım bir daldı öfkem.Ona yapışarak kendimi yukarı çektim.
---
Gerçekler, tarihe ya geçmiyor ya da başka kılıklarda geçiyor.
---
"Şişman Soprano ve Opera" öyküsündeki gibi babam, "Sen yine bildiğini yapacaksın kızım ama ben de fikrimi söyledim işte," demeden bu oyun bitmezdi.
---
Gözlerime bakmadı.Bilmem; bakamadı belki de.Giden, geldiğinde; bıraktığının gözlerinin içine bakamayacaksa gelmemelidir.
---
Yoruldum bu oyunu oynamaktan.Seni yazgına terk edememekten yoruldum.
---
Ermeniler sürülürken kızlarını alıkoyup sonra da kurtardım diye anlatanlar var.Bunlar, ne kadar iyi insanlar olduklarını kabul etmemizi...
---
Defterin son sayfasını açtım.Nuri'nin bir kağıt parçasına yazdığı notu bir kez daha okudum."Benjamin Bey, 'Gardaşım, geçtiğimiz yollarda Allah yoktu," diyordu.
---
Tamamlanmamış cümleler kurarız bazen.Öznesi bellidir, yüklemi yerindedir, hatta yazım kurallarına  göre çok kusursuz cümlelerdir bunlar.Gerçektirler gerçek olmasına.Yine de bir büyük yalanın üstünü örterler.Bu kusursuzluk içinde, açığa vurulmamış, dilden kaçırılmış duyguların o sözcükler arasında yarattığı boşluğun adıdır yalan.

Ukde
Akif Kurtuluş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder