19 Kasım 2018 Pazartesi

kitaba verilen para & ölüm üzerine, elias canetti


Bu kitap taşkınlıklarından pişman değilim.Kendimi "Kitle ve İktidar" patlaması devrinde gibi hissediyorum.O zaman da her şey kitaplı maceralar yüzünden oluyordu.Viyana'da param yokken, elimde avucumda ne varsa kitaba harcardım.Londra'da, o en berbat zamanda ara sıra kitap almayı başarırdım.Başkaları gibi asla sistemli bir şey öğrenmedim, yalnızca ani heyecanlamalardı.Bunlar hep, daha sonra sahip olmak istediğim bir şeye rastladığımda olurdu.Satın alma jesti, parayı ziyan etme zevki, kitabı eve veya en yakın yere taşımak, seyretmek, okşamak, sayfalarını çevirmek, gelecek yıllar için saklamak, sonra iş ciddileşince yeni keşifler zamanı - bütün bunlar, gizli ayrıntılarını bilmediğim yaratıcı sürecin bölümüdür.Ama bende hiçbir şey farklı olmaz; ve hayatımın son anına kadar kitap satın alacağım, özellikle de onları artık asla okuyamayacağımdan emin olduğumda.

Sanırım bu da ölüme karşı direnmenin bir parçası.Bu kitaplardan hangilerinin okunmadan kalacağını asla bilmek istemiyorum.Hangileri olduğu sonuna kadar bilinmeyecek.Seçim özgürlüğüm var, etrafımdaki kitaplar arasında her an serbestçe birini seçebilirim ve böylece hayatın gidişatı benim elimde olmalıdır.

(1973)

Elias Canetti
Notlar
Ölüm Üzerine

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder