13 Ağustos 2023 Pazar

Le Comte de Monte Cristo - Monte Kristo Kontu (1998) - Gerard Depardieu / Alexandre Dumas

Le Comte de Monte Cristo
Monte Kristo Kontu (1998) - Gerard Depardieu
Alexandre Dumas
- Edmont Dantes -

Monte Cristo Kontu olmaktan hoşlandığımı mı sanıyorsunuz?
Korkunç bir adam, acımasız ve soğuk.
O adam olmak istemedim.
Edmond Dantes olmaktan mutluydum.
Hayatımdan başka bir beklentim yoktu.
Ama hayatımı mahvettiler.
Villefort, Morcef, Danglars...
...ve hatta asalak Caderousse. 
Herşeyi biliyordu ama bir şey söylemedi.
Hiçbir arzusu olmayan denizciyi öldürerek 
intikamını almak için geri dönen adamı yaratmış oldular.
Onlar için çok kötü.






Le Comte de Monte Cristo
Monte Kristo Kontu (1998) - Gerard Depardieu
Alexandre Dumas
- İsa, gözyaşı & intikam -

Utanma. İsa ihanete uğradığında ağlamıştı.
İnsanlar bunun korku gözyaşları olduğunu düşünmüştü.
İşkence korkusu.
Ağlamış olabilir çünkü Judas O'na ihanet etti.
Judas arkadaşıydı.
Ne yaptığına bir bak.
İsa intikam almadı.
O bir ilahtı ve görevleri vardı.
Ama sen bir insansın ve hakların var.







Le Comte de Monte Cristo
Monte Kristo Kontu (1998) - Gerard Depardieu
Alexandre Dumas
- Tanrı'ya ihtar -

- Ben insanlara veya Tanrıya ihanet etmedim, o halde "Seni" uyarıyorum.
İlahi adaleti sağlıyor gibi görünmüyorsun,
o halde ben kendi yöntemlerimle sağlayacağım.
Merhametsiz ve tahripkar olacağım.

- Ben Mürid Barnabe...
...Aziz Francis'in emrindeyim.
Tepede keşiş hayatı yaşıyorum ve burası benim küçük kilisem.
Böyle güzel atlı bir rahibin böyle bir harabede durup
Tanrı'ya dua etmesine şaşırdım.

- Tanrıya dua etmeye gelmedim,
O'nu ikaz etmeye geldim. 
O'nun yerini alıyorum.







Le Comte de Monte Cristo
Monte Kristo Kontu (1998) - Gerard Depardieu
Alexandre Dumas
- Gemi maketi inşa -

- Kontum,
kaderiniz size bazı haklar veriyor olabilir...

-Haklarım kaderimden değil, kadersizliğimden ileri geliyor.







Le Comte de Monte Cristo
Monte Kristo Kontu (1998) - Gerard Depardieu
Alexandre Dumas
- Adalet, cezalandırma ve balkon -

- Sizden bir iyilik isteyeceğim.
Bir idam olacak duydunuz mu?

- Pardon?

- İki gün içinde infaz edilecek.Rocca Priori veya Peppino, 
Luigi Vampa'nın çete üyesi olmak suçundan ölecek.
İtalya'nın en meşhur haydutlarından birisi.

- Bu seni neden ilgilendiriyor?

- İtalyanların çok tuhaf infazları vardır.
İtalya'yı ve geleneklerini öğrenmeye çalışıyorum.
Bunu görmeliyim.
Yazık, Bay Pastrini, 
burayı işleten kişi sizin ilgisiz kalmayabileceğinizi söyledi.
Ve belki tuttuğunuz balkona beni de davet edersiniz...
gösteriyi izlemek için.

-Gösteri? 
Bir adamın öldürülmesine gösteri mi diyorsun?

- Bir haydutun cezalandırılmasına.

- Cezalandırma korkunç bir kelime.
Opera hakkında konuşur gibi kullanma.

- Anlamıyorum.Yani adalet...

- Adalet yanılabilir ve öyle olduğunda en aşağılık, en iğrenç şey haline gelir.
Adalet dağıtanları utandırır.
Bir balkonum yok.







Le Comte de Monte Cristo - Monte Kristo Kontu (1998) 
Gerard Depardieu
Alexandre Dumas

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder