13 Ağustos 2023 Pazar

Dünyanın Tüm Sabahları (1991) - Alain Corneau / Pascal Quignard

Dünyanın Tüm Sabahları (1991) - Alain Corneau
Pascal Quignard
- Saray müzisyenleri ve vahşiler -

- Beyefendi, bu harabede sessizlik içinde yaşıyorsunuz.
Bu vahşiliğe gıpta ediyoruz.
Üzerinizi örten bu yeşil ormana gıpta ediyoruz.
Beyefendi...
viyola sanatında bir usta olduğunuzdan
sizi ders vermeniz için davet etmeyi görev bilirim.
Majesteleri sizi dinlemek istediğini belirtti.
Sizi daha mutlu edebilmek için 
sizi saray müzisyenleri ile birlikte davet etmek istiyorlar.
Bu durumda sizin yanınızda olmaktan onur duyacağım.

Beyefendi...
Ben yaşamımın sonuna kadar kırlarda olmak istiyorum...
...ve kendimi yedi telden çıkan sese
ve kızlarıma adadım.
Anılarsa arkadaşlarımdır.
Benim sarayım akan sular, yemyeşil kırlar, uçan kuşlar ve çiçeklerdir.
Majestelerine bu vahşiliklerin sarayda bulunamayacağını söyleyin.

- Beyefendi, söylediklerimi duymadınız mı?
Ben Kraliyet Meclisi üyesiyim.
Majestelerinin dileği bir emirdir.

-Beyefendi, ben o kadar vahşiyim ki,
sadece kendime ait olduğumu düşünüyorum.
Majestelerine çok cömert olduklarını ama beni rahat bırakmalarını söyleyin.












Dünyanın Tüm Sabahları (1991) - Alain Corneau
Pascal Quignard
- Kralın viyolonisti ve tavuklar -


- Adınızın sadece hindiler, tavuklar ve küçük
balıklar tarafından mı bilinmesini istiyorsunuz?
Efendimizden gelen yeteneğinizi, tozlar içinde, kibirle saklıyorsunuz!
Majesteleri, sizin ününüze saygı gösteriyor.
Bu yüzden, kötü giysilerinizi yakmanızı
ve bize katılmanızı istiyor.
Böylece güzel peruklar takacaksınız.
Sizin modanız geçti.

- Modası geçen benim !
Majestelerine teşekkür edin.
Ellerimde batan güneşi, kötü giysilerimi, sunduklarınıza tercih ederim!
Kralın viyolonisti olmaktansa, sizin gibi olmaktansa, tavuklarımı tercih ederim!

- Beyefendi...

- Beni yalnız bırakın! Beni yalnız bırakın!
Ve benimle daha fazla konuşmayın!

- Bitleriniz içinde çürüyeceksiniz,
taşra dehşeti içinde çürüyeceksiniz,
bahçenizdeki eriklerle birlikte çürüyeceksiniz!
Sizin sarayınız bir kulübeden daha küçük
ve etrafınızda tek bir insan bile yok.












Dünyanın Tüm Sabahları (1991) - Alain Corneau
Pascal Quignard
- Tablo -














Dünyanın Tüm Sabahları (1991) - Alain Corneau
 Pascal Quignard

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder