13 Ağustos 2022 Cumartesi

Timur ve Arkadaşları - Arkadiy Gaydar


...

Peki Timur kral değilse, zalim de değilse ve Ortaçağ'da da yaşamamışsa kimdir?
...

Köşedeki çocuk, "25 numaralı evde oturan yaşlı sütçü kadının oğlu süvari birliğinden çağrılmış" dedi.

"Hadi ya!" Timur sitem ederek kafasını salladı."İki gün önce kapısına bizim işaretimizi yapmışız.Hangimiz yaptı, sen mi Kolokolçikov?"

-Evet.

-Peki yıldızın üst sol köşesi neden sülük gibi eğri büğrü?Bir işi üstüne alıyorsan, düzgün yap.İnsanlar gördüklerinde gülerler.


...

Keçiyim ben keçi!
Tüm insanlara hiddetliyim!
Anya'nın canını yakan
Herkesin hayatını ederim talan

...

Biz ne bir çeteyiz
Ne de ayaktakımı.
Disiplinli ve sağlamız
Oyunlarımız planlı
Hepimiz öncüyüz
Öncüleriz.


...

Yine ay bulutların ardında kayboluyor
Üç gecedir bu usandırıcı nöbetteyim
Ama bu puslu sessizlik
Yanı başındaki sinsi düşmanı gizliyor
Ama ben ihtiyar ve güçsüzüm, sen sakın uyuma,
Uyuma, memleketim!

...

Ah!
Havacılar ve pilotlar! Tüm bombacılar ve savaşçılar!
Şimdi çok uzaklara doğru havalandın.
Bana ne zaman döneceksin?
Ne zaman olacağını söyleyemem.
Sadece dön yeter!Ne zaman olursa, hangi gün olursa...
Nerede olursan ol, iyi şanslar
Karada, denizde
Ya da yabancı bir gökyüzünde
Her nereye gidersen
Kanatlarını öyle cesaretle çırp ki
Kızıl yıldızları parlasın ve yükselsin
Ve izin ver kanatların seni bana getirsin,
Eve getirsin!

...


Arkadiy Gaydar
Timur ve Arkadaşları
Yazılama Yayınevi
Çeviren: Hale Yıldırım
Çizen: Selçuk Özel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder