16 Ekim 2018 Salı

kızıl ot, boris vian


...Bir tutkusu olsun isterdi.Önce görmeliydi, bu düşüncelerini berraklaştıracaktı.Kabinin kapısını açtı, bir ayağını içeri attı ve eldivenli elleri çubukların üzerinde kasıldı.Motorun titreşimini parmaklarında hissediyordu.Kendisine ait olmayan bir ağdaki örümcek gibi gördü kendini.
---
Bazılarında bir kesinlik, özleri çoktan yitip gittiği için yeniden hissedilmesi imkansız olan ve hatırlayanların konuşmalarıyla veya fotoğraflarıyla sonradan biçimlenen, uydurma çocukluk izlenimlerinin sabitliği vardı.
---
Oldukça yağlı, küçük bir oğlan çocuğu olduğumun ve, tombul yanaklarımla çevrili ağzımdaki küçümseyici kıvrımın bana sadece çişimi tutuyormuşum havası verdiğinin hiç mi hiç farkında değildim.
---
Korktuğum, utandığım , hayal kırıklığına uğradığım için, kayıtsız kahramanları oynamak istedim.Bir kahramandan daha yalnız ne vardır?
"Bir ölüden daha yalnız ne vardır?" dedi Bay Perle ilgisizce.
---
"Denizde," dedi Sandre, çeşitlilik vardır.Birbirine benzeyen iki dalga yoktur.Burada hep aynı.Evler ve evler.Beceremiyoruz.
---
"Bu, bir esrarın yerine kelime koymaktır."
---
"Tüm öteki Galyalılar gibisiniz," dedi Lazuli."Göğün başınıza yıkılmasından korkuyorsunuz.Bu yüzden, daha önce davranıyor ve kapanıyorsunuz."
---
"Tüm bunlar, hayal kırıklıkları" dedi Wolf."Çünkü devam etmiyor."
"İnsanın içinde kalıyor," dedi Lazuli.
"Ama devam etseydi bile," dedi Wolf."Sonu aynı olurdu."
---
"Dine karşı, küçük çocuklara yakışır bir hıncınız var," dedi.
"Sizin de küçük çocuklara yakışır bir dininiz var," dedi Wolf.
---
"Önemli olan nokta," dedi Bay Brul kelimeleri özenle birbirinden ayırarak, "varoluşunuzdan duyduğunuz tiksintiye tahsilinizin nasıl katkıda bulunduğunu tanımlamak.Zira, sizi buraya getiren neden de bu, öyle değil mi?
---
"Hepimiz yıpranıyoruz..." dedi.
"Evet, kuşkusuz" diye cevapladı Wolf, "ama tam olarak bu şekilde değil.Biz yaprak döküyoruz...yıpranmamız içten geliyor.Daha az çirkin bir şey."
"Yıpranma bir kusur değildir," Bay Brul.
"Kusurdur," diye cevapladı Wolf."Yıpranmaktan utanmalıyız."
"Ama" diye karşı çıktı Bay Brul, "bu herkes için geçerli."
"Yaşamış olduktan sonra, yıpranmak o kadar önemli değil" dedi Wolf."Benim karşı olduğum şey, yaşama yıpranarak başlamak.Bakın, Bay Brul, benim görüş açım gayet basit; havanın, güneşin ve otların olduğu bir yer varolduğu sürece, orada hiç bulunmamış olmaktan üzüntü duyulmalı.Özellikle gençken."
---
"Yaz bir kenara," dedi Wolf, "artık hiçbir şey arzulamamanın iki hali vardır: istediğine sahip olmak ya da ona sahip olunamadığı için bezmiş olmak."
---
"Kendini benim yerime koy, ben ol," dedi Lil."Mutlu olurum ben, sadece ikimiz."
"İmkansız bu" dedi Wolf."Öldürüp, ona bürünmek için derisini yüzmedikçe, bir başkası olunamaz."
"Yüz beni," dedi Lil.
"O zaman," dedi Wolf, daha çok senim olmaz."başka bir deri içinde yine ben olur."
---
"Hoşuma gidern bir kadın gördüğüm zaman," dedi Wolf, "bunu ona söylemek asla aklıma gelmez.Zira, eğer ben onu arzuluyorsam, benden önce bir başkası da bu arzuyu duymuş olmalı d,ye düşünürüm...ve bnim kadar sevilmeye değer olduğu şüphe götürmeyen birinin yerini almaktan tiksinirim."
"Gurur bunun neresinde?" dedi Aglae."Sevgili genç adam, burada söz konusu olan, çekingenlikten başka bir şey değil."
"Ben anlıyorum ne demek istediğini onun," diye açıkladı Heloise."Eğer siz beğeniyorsanız başkaları da beğenir diye düşünmek ne fikir ama...Bu, kendi yargınıza evrensel kural paysi vermek ve kendi zevkinize mükemmellik unvanı atfetmek olur"
"Demek ki öyle düşünüyordum," diye kabul etti Wolf, "ve her şeye rağmen kendi yargımın, bir başkasınınki kadar iyi olduğuna inanıyordum."
---
Aslında yedi yaşındayken olduğu gibi, zayıf bedenim uyum sağladığı yasaklardan memnun olurken, ruhum onlara karşı mücadele edermiş gibi yapıyordu.
---
"Evlenmeden önde" dedi Wolf, "tutku duyabileceğim kadınlara rastladım, ama korku refleksi devreye girdi.Sonra, tam anlamıyla zavallılık olan...bir sebebim daha vardı...acı verme kaygısı.Ne güzel değil mi?Fedakarlık söz konusuydu.Kime?Kimin için?Bundan kim faydalanıyordu?Hiç kimse.Gerçekte bu, fedakarlık değil, kolay çözümdü."
---
Arzularıma direnebildim her zaman.
Ama onları tükettiğim için ölüyorum.

Kızıl Ot
Boris Vian

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder