1 Şubat 2015 Pazar

atları bağlayın geceyi burada geçireceğiz, melisa kesmez




Arka planda annemden kalan eşyalar, önde bekar babamın omuzları düşük yalnızlığı.
---
Bu hayat, bir hayatsa bunun adı hala, bana göre değil.
---
Adımı onun sesinden duymak garipti.Hiç seslenmemiş gibi daha önce.bir depremin öncü sarsıntısı, bir uyarı atışıydı bu ama…
---
Aklımızın devre dışı, sadece kalbimizin olduğu yıllar, bilirsin.Kalp “git” diyor, gidiyoruz.”Sev” diyor, seviyoruz.
---
Yoksulluğumuzu allayıp pulluyoruz aklımızın içinde, minik kağıtlara yazıyoruz kargacık burgacık, iyi geliyor.Gizliden gizliye seviyoruz üzülmeyi.Yeni mektuplar yazacak malzemeyi sağlıyor bize üzülmek.
---
Genç Werther görse acır halimize
---
“Belki” dedi, verdiği es sonsuzluk kadar uzun geldi, “en başından beri burnumuzun dibinde duran bir şeyi ıskaladık biz.” Başım dönüyordu, “Lakin her pozisyonu da gole çevirecek değiliz ya!”
---
17’sinde çocuk diye beni vermiş doktor kucağına annemin, daha kendisi çocuk, sevmiş sevmesine de, gölgeleri izin vermemiş anne olmasına.Hayaletli bir kadındı annem çocukluğumda.Evde beyaz geceliğiyle dolaşan, cılız sarı saçları omuzlarına dökülen, sessiz, kaşık kadar bir kadındı.
---
Osmanbey’de yaşlı bir kadın telefonunu uzatıp “Evladım, gözlerim görmüyor, şu rehberden Arif’i siler misin?Öldü o,” dedi.Sildim.
---
Saplanıp kaldım ona.Bir adım ötesi yok.Varsa uçurum.
---
…her şey bir şeye iyi gelirdi onun güzellik salonu dünyasında.
---
Hani koltuğun ucuna oturursun her an kalkacak gibi, arkana yaslanıp rahat ettirmezsin ya  kendini.Aynen öyle, her seferinde yeni bir hayatın ucuna oturdum ben de.
---
Sabah çayın altının yakılmasıyla hayat başlar, akşam çayın altının söndürülmesiyle günün bittiği haber verilirdi.


Melisa Kesmez
Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder