17 Mart 2022 Perşembe

Hayatı Seviyorlardı - Fransız Direnişçilerinin Son Mektupları - Etienne Fajon


GEORGES PİTARD

...

Mesleğimi ihtirasla sevdim, onu hep el üstünde tuttuğum kanısındayım; mesleğime sadakatle hizmet ettim; güçsüzlere ve mutsuzlara yardımcı oldum, dertleri dindirmeye uğraştım, adaletsizlikle savaştım.Yarın benimle aynı sonu paylaşacak yoldaşlarım da öyle yaptılar.Gelecek hakkımızı verecektir.

...

CHARLES MİCKELS

...

Görüyorsun, sevgilim, hayat ne garip; Almanya ile sözde işbirliği yaptık diye milletvekilliğinden atıldıktan sonra şimdi o ülkenin askerlerince kurşuna diziliyoruz.

...

GUY MOQUET

...

Son anda aklımdan geçen: "Geride kalan siz herkes, ölüme giden biz yirmi yedilere layık olun.

...

JEAN POULMARCH

...

Kusura bakma, dizlerimin üstünde yazıyorum; titrediğimi sanma.

...

JEAN-PİERRE TİMBAUD

...

Hayatım boyunca hep insanlığın iyiliği için savaştım.Kesinlikle inanıyorum ki benim hayalimin gerçekleştiğini siz göreceksiniz; benim ölümüm işe yaramış olacak.

Üzerimdeki 50 Frank'ı ekliyorum; işinize yarar.Bir milyon öpücük.

...

GABRİEL PERİ

...

Birazdan mutlu yarınları hazırlayacağım.

...

JOSEPH DELOBEL

...

Soylu yoldaşımız Humbolt Ignace yoldaşlarını ele vermeye yanaşmadığı için yediği darbelerden belkemiği kırılmış olarak, hiç bakım görmeden, hücrede öldü.Bu yiğit adamın adını asla unutmayın.

Cesaret ve elveda.

...


PİERRE REBİERE

Neyse, görüyorsun ki zincirlerime rağmen yazım okunaklı ve bunca zaman hareketsiz kalmış da olsam imla kurallarına riayet ediyorum.(Beş ay hiçbir şey okumadan, yazmadan, eller zincire vurulu.)

...

PİERRE BENOİT

...

Elveda, sevdiğim herkes, beni seven herkes, Nantua'dakiler ve diğerleri.

Hayat güzel olacak.Biz şarkılarla gidiyoruz.Cesaret.Altı ay hapisten sonra o kadar da kötü değil.

Hepinize son öpücüklerimi yolluyorum.

Pierrot'unuz.

...

JEAN ROBERT

...

Buna rağmen yolumu iyi seçtiğimi biliyorum, barışan insanların bağrında halkların esenliğine giden yolu seçtim.

...

CELESTİNO ALFONSO

...

Bugün saat üçte kurşuna dizileceğim; Geçmişimden pişman değilim.Yeniden başlayacak olsa yine en önde olacağım.

Sizden daha cesaretli olmanızı istiyorum.

...

ETİENNE CARİON

...

Kilisede ağlamaklı suratlar takınmayın, ben namuslu bir işçiyim.

...

Hayatı Seviyorlardı
Fransız Direnişçilerinin Son Mektupları
Etienne Fajon
Pencere Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder