3 Kasım 2017 Cuma

volan kayışı, onat kutlar, karameke


"Kendimi öylesine aşağılık buluyorlardum ki bu bana bir güven verdi."
                                                                                                         İntihar, Onat Kutlar

Oysa bu huzur değildi, biliyorum.Zaman ve bütün boyutlarım üzerime çullanacak anı kolluyorlardı.Bu sessizlik tekin değildi.Dağların ardında uzak, garip şehirlerde gelecek günlerimi hazırlıyorlardı.Benim hayatım olağan bir insanın hayatı olamazdı.Ben o saadeti, o iç rahatlığını tadamayacaktım.Benim hayatım düşlerimdeydi.Fırtınalı geceler, uçsuz denizler, yosunlar, alabalıklar, sessiz ormanlar düşünecek, çok günler yatağımdan susuz kalkıp düşlerimin artıklarını sokaklara dökecektim.
...
Oysa can?O varken varız ve varlığımızı biliriz.Varlığımızı bilmediğimiz gün o yoktur.Ve bizden artakalan bir yığın kırıntı bizden değildir.
...
"Beni bağladınız da ne oldu sanki?" diyor, "Eskiden Quasimodo vardı.Quasimodo sizden değildi.Her sabah, her akşam uğultunun musikisini, ağırlığın, tokluğun bedende çınlayışını dinlerdi.Sizleri çağırmak için değil.Ama siz, koyun sürüleri, ta uzaklardan koşar gelirdiniz.İsteğinizle dört duvar arasına tıkılırdınız.Quasimodo istemezdi.O hürriyeti severdi.Beni sevdiği gibi.Yirmi asır beni anlamadınız.Siz benim sesime koşup geliyordunuz.Oysa siz geldiğiniz zaman benim sesim şu uzak vadide, şu gökyüzünde dolaşıyordu.Ben kimseyi çağırmıyordum, gene geliyordunuz.
...
Dağ başlarının alçakgönüllü süsü akasyalar...Sizi Salih'e benzediğiniz için seviyorum.O da sizler gibi varlığının yarısını, belki daha fazlasını toprağın altında, geçmiş devirlerde yaşıyor.Bütün bir insanlık serüveni boşuna değil elbet.Onu yaratmış.Yüzyıllar süren bu muazzam oluş bütün tepkileri belli etmiş.Biliyorum.Salih, hatırlayamadığımız çağların Salih'i değil artık.Sırtında binlerce kılıf var.Kendisi olmak isterse soyunmak için vaktim yok der.Yılları, asırları bekler.Oysa ben?İşte ortam üşütüyor beni...Yaşayamayacağım besbelli.Ya öleceğim ya da...Hayır, hayır, öleceğim.Salih yaşayacak.Ve arada bir beni hatırlayacak.
...
Haberi olsun istiyorum oysa ben.Bu açılış, bu değişiş onsuz olur mu?Yatağında sakin akıyor.Ama su yüzünün titrediğini seziyorum.Akıntılar kıyıları aşındırıyor.Sert kıyılar bu usul usul kurt kemirmesine dayanamayacaklar.Güneyden bir yar devrilecek...İşte o zaman.Eski çağların, tarihöncesi çağlarının kesif, öldüresiye yaşayışı.Olanca zenginlik ve cömertliği ile kendini veriş.Olayların üste hazırlanışı.Zavallı basamaklar.Onları yaşamaya çalışan eski günlerim.Bir anda pörsüyüverdiler.Şimdi nasıl bir boşluk içindedirler kim bilir.
...
Aydınlık günden sonra geceyi unutup uyuyorlar.Uyuyamayanların konuştukları şey gündür.Gecede uyunur.Bu ışık bana sakin bir hayattan bahsediyor.Serin bir yaylada, ulu bir çam gibi yaşamak.Gelişmek, dal budak salmak, kozalaklarını toprağa dökmek ve ölmek.
...

Onat Kutlar
Volan Kayışı
Karameke 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder