1 Temmuz 2023 Cumartesi

Yaban Ördeği - Henrik Ibsen


...

Geriye, senin hayatın boyu yaptıklarına baktığımda, katledilmiş insanlarla dolu bir savaş alanı görüyorum. (Gregers)

...

HEDVIG: Kim bilir annem beni bir yerden almış olabilir.Babam da bunu yeni öğrenmiştir.Böyle şeylerin olduğunu kitaplardan okumuştum.

GREGERS: Tamam, öyle olsa bile...

HEDVIG: Evet ama...bana göre babam yine de beni sevebilir.Evet, daha da çok sevebilir hem de...Yaban ördeği de bize hediye olarak geldi.Ama ben onu delicesine seviyorum.

...

HEDVIG: Babam bir gün aniden hastalanmıştı.Boynuna sülük yapıştırdılar.O zaman, "Ölüm boynuma oturdu," diye dert yanmıştı.

GREGERS: Eee, sonra?

HEDVIG: O günden sonra ben de her akşam onun için dua etmeye başladım.O zamandan beri dua ediyorum.

...

Kendinizi, işiniz dışındaki bazı şeylere hayran olmak zorunda hissediyorsunuz hep.Çevrenizde görüp işittiğinize inanmış olduğunuz o olağanüstü varlıklar sizin umutlarınızı rezilce boşa çıkarttı.Siz bu defa, ideal amaçlar tutkusuyla yanlış bir eve girdiniz; bu evde size, bunun karşılığını verebilecek insanlar oturmuyor. (Relling)

...

Sıradan bir insanın hayatında inandığı yalanları elinden alırsanız, onun mutluluğunu da elinden almış olursunuz. (Relling)

...

Siz haklıysanız ve ben haksızsam eğer, hayat hiç de yaşamaya değmez demektir. (Relling)

...

Henrik Ibsen
Yaban Ördeği
Mitos Boyut Yayınları
Türkçesi: T. Yılmaz Öğüt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder