16 Ocak 2022 Pazar

Eşinden Ayrılan Yaralı Ördek - Perişan Güzel

Perişan Güzel - Eşinden Ayrılan Yaralı Ördek

EŞİNDEN AYRILAN YARALI ÖRDEK

Eşinden ayrılan yaralı ördek
Öter garip garip göle çevrilir
Vefasız derdime olmadı ortak
Ağlarım gözyaşım sele çevrilir

İnleyen bir ahu dağlar başında
Uyur yavrusunu görür düşünde
Pervaneler gibi aşk ateşinde
Kerem yanar Aslı küle çevrilir

Eyûb’ün dertleri benimle bile
Duyanlara kolay gelir bu çile
Leyla sevdasına Mecnun’dur köle
Leylam diye diye çöle çevrilir

Eyvah vefasıza kul oldu gönül
Sitemkâr dilberden usandım hasıl
Şakır feryad eder zavallı bülbül
Gülü harda görür dala çevrilir

Anlamaz rızâyı sever nizâyı
Mazlum gönüllere verir cezayı
Cengâver misali açar kazayı
Vasfı hâl konuşsam kala çevrilir

Bir değirmen yaptım koydum taşını
Bent ile çevirdim gözüm yaşını
Denedim talihin müfsid işini
Ben sağa zorlarım sola çevrilir

Perişan kulunum pek yaman halım
Cehalet şehrine uğradı yolum
Cevahir satarım bilmez tellalım
Nadanlar anlamaz pula çevrilir

Perişan Güzel
(1924 - 1994)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder