18 Mart 2020 Çarşamba

hagakure & ghost dog: the way of the samurai (1999), jim jarmusch

Ghost Dog: The Way of the Samurai (1999)
Jim Jarmusch

"...Bu yüzden mi vurdunuz yani; 
bunlardan pek kalmadığı için." 

Ghost Dog, The Way of  the Samurai


"Bir şeyi okurken içinizden okuyunuz, 
sesli okursanız sesinizin devamı gelmeyebilir."
Hagakure, Yamamoto Tsunetomo


...Samuray hayatı ve felsefesinin bir rehberi olan yaşlı bir samuray tarafından kaleme alınmış, 1950'lerden kalma bir metin olan Hagakure adında bir kitap geçti elime.Yediğimiz yiyeceklerle ilgili küçük ve sıradan ayrıntılardan, evinizin nasıl inşa edileceğinden, silahlarınızı nasıl temizleyeceğinizden, inanılmaz derinlikteki Zen felsefesine kadar pek çok şeyi kapsayan bir metin.Bu kitapta her şeye değinilir ve konudan konuya atlanır.



Sonra, birbirine hiç benzemeyen düşünceleri bir araya getirmeye başladım.Little İtaly'deki Gambino ailesinin bir araya geldiği kulübün tam karşısında yaşadığım için New York'taki organize suçlar işleyen ailelerin çöküşüyle ilgileniyordum.70'lerin sonunda ve 80'lerin başında çözülmeye başladıkları sırada onları sokakta her zaman görürdüm: John Gotti, 'Boğa' Sammy Gravano, Neil Belacroche ve diğer bütün akıllı adamlar.


Zaman geçtikçe haklarında bazı fikirler edindimArka tarafımdaki çatıda yıllardır bir güvercin kümesine sahip, yaşlı bir İtalyan adam oturuyordu; güvercinlerle ilgili fikir oradan doğdu.Adam biz filme başlamadan önce öldü ve kuşları serbest kaldı.Sık sık kuşlarını uçurmasını izlerdim; hareketleri çok güzel ve etkileyiciydi.Bazen cumartesi günü sabah saatlerinde pencereden dışarıya bakardım ve ışık vurduğunda güvercinlerin renkleri siyahtan beyaza, tekrar siyaha, tekrar beyaza döner dururdu; bu sadece bir ayrıntıydı.Ben bilgi edinmeye devam ederdim ve sonra oturup bu birbirine hiç benzemeyen şeyleri bir araya getirip bir tek şeye dönüştürmeye çalışırdım.

...


Jim Jarmusch
Derleyen: Ludvig Hertzberg
Türkçesi: Selim Özgül
Agora Kitaplığı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder