21 Kasım 2018 Çarşamba

withnail and i (1987), bruce robinson



Withnail and I (1987)
Bruce Robinson

Ömer Şentürk'ten, filmin güzelliğine eş bir yazı;
















Eğer uçan bir balona tutunuyorsan,
zor bir kararla karşı karşıyasındır.
Ya çok geç olmadan bırakırsın,
ya da ona tutunur ve uçmaya başlarsın.
Asıl mesele, halata ne kadar tutunabileceğin?

Woolworth'de, hippie perukları satıyorlar dostum.
İnsanlık tarihinin en destansı yılları geride kaldı.

Küstah Ed'in de ısrarla altını çizdiği gibi;
güzel şeyler gerçekleştirme konusunda sınıfta kaldık.

























 
























"...
Geciktim ama neden, bilmiyorum,
tüm neşemi kaybettim.
Ve yaradılışım yüzünden,
çok şiddetli bir biçimde soluyor 
iyi hali dünyanın,
bana verimsiz bir dağ gibi gözüküyor.
Gökyüzü, en şahane kubbe.
Bir bak, bu yukarıda duran cesur gökyüzüne.
Bu haşmetli çatı, altın alevlerle süslü.
Neden bana melankolinin öldürücü ve yanlış birliğinden başka bir anlam ifade etmiyor peki...
Ne çeşit bir görevdir insanın ki...
nasıl azametli...
nasıl sonsuz bir beceri...
korkudan nasıl bir melek gibi!
Nasıl Tanrı gibi!
Dünyanın güzelliği...
Hayvanların mükemmel örnekleri...
Hala aklımda, toprağın özündeki.
İnsani zevkler bana göre değil.
Buna kadınlar da dahil.
Kadınlar da dahil.
..."

William Shakespeare
Hamlet

1 yorum: