18 Kasım 2018 Pazar

cowboy bebop (1998-1999), cennetten kovulan melekler & çizgili kedinin öyküsü, spike & jet hüznü


Cowboy Bebop - Final Şarkısı

"Biz, delicesine aşıkken...
matem tutmak için, hızla akıp gitti zaman...
Rüzgar esip gürlemeye devam ederken,
yüreğim söküklerini dikemiyor...
Kurumuş gözleriyle birisi benim için ağlıyor...
"The real folk blues"...
Tek istediğim, kederin gerçek yüzünü görmek.
Şayet bir kez geliyorsak dünyaya,
çok da kötü değildir aslında;
hayatını pisliğin içerisinde sürdürmek..."





"Gördüklerimin, aslında gerçeğin tamamı olmadığına inanırdım.Hiç uyanamayacağım bir düşü gördüğümü sanırdım.Daha ben anlamadan rüya bitiverdi."


Jet ve Hüznü

O zamanlar, işten eve geldiğimde hep beni beklerdin.
Bana tek lazım olan da buydu.
Lakin o gün eve döndüğümde geriye bir bu saat kalmıştı...
Bir de üstünde "Elveda" yazan bir not.
Nedense üzgün hissetmedim kendimi.
Gerçekçi gelmiyordu.
Ve yavaş yavaş içimde bir şeylerin uyuştuğunu hissettim...
Altı ay sonra, kendimle bir iddiaya girdim.
Bu saat durduğu zaman, hala dönmemiş olursan, bu gezegeni terk edecektim.
Buraya seni suçlamaya gelmedim.
Sadece o zaman neden ortadan kaybolduğunu bilmek istedim.
Ganymede'de zamanın durduğuna inanıyor gibisin.
Geçmişten bir hikaye bu...Unuttum...
Duran zamanın bana faydası yok.
Elveda, Jet...





"Herkes varmak istediği yeri unutmuş.
Tıpkı ipi kopmuş uçurtmalar gibi."

Cennetten Kovulan Melekler

"Cennetten kovulan melekler şeytan olmak zorundadırlar."



"Hepsi bir çocuğun düşünden ibaretti.
Tek yapabileceği de düş görmekti."





Spike - Çizgili Kedinin Öyküsü

Bir zamanlar çizgili bir kedi varmış.
Milyon kere ölmüş, milyon kere de dirilmiş.
Hiç umursamadığı, çok sayıda sahibi olmuş.
Bu kedi ölümden korkmazmış.
Bir gün gelmiş ki artık bu kedi başıboş, sahipsiz kalmış.
Beyaz, dişi bir kedi ile kaynaşmış.
İkisi beraberce mutlu mesut yaşamışlar.
Yıllar geçmiş; beyaz kedi yaşlandığı için ölmüş.
Çizgili kedi milyonlarca kez gözyaşı dökmüş, sonra da ölmüş.
Bir daha da dirilmemiş.






"Oraya ölmek için gitmiyorum.
Gerçekten yaşayıp yaşamadığımı görmeye gidiyorum...
Sürdüğüm hayatın vecibesi diyelim en iyisi."  




1 yorum:

  1. yazıya denk geldikten sonra animasyon pek sevmememe rağmen çizgi filme başladım direkt ve çok beğendim. teşekkürler. blog hesabınıza kontakt kurmak için bir twitter veyahut facebook hesabı kurmanız lazım.

    YanıtlaSil