19 Kasım 2018 Pazartesi

ibrahim karaca şiirlerinden, buğday tanesi - mehmet gümüş & sürgün - hilmi yarayıcı

Sürgün & Buğday Tanesi
Okuyan: İbrahim Karaca

Sürgün - Hilmi Yarayıcı

Ana yurdum ağlama yine de döner bahara kış
Ama yurdum ağlama geriye döner göçmen kuş

Saramadım annemin yüzünü
İçimi yakar hala o sızı
Oğullarını bekle nazlı yurdum
Düşeceğiz yollarına

Kucağımızda defne dallarıyla
Bıraktığımız gibi bekle bizi
Bıraktığımız
Bıraktığımız gibi bekle bizi

Delikanlı ömrümü sürgüne verdi geçen yıllar
Unutamadım yine büyüdü sana gelen yollar

Saramadım annemin yüzünü
İçimi yakar hala o sızı
Oğullarını bekle nazlı yurdum
Düşeceğiz yollarına

Kucağımızda defne dallarıyla
Bıraktığımız gibi bekle bizi
Bıraktığımız
Bıraktığımız gibi bekle bizi


Buğday Tanesi - Mehmet Gümüş

Bekle kar altında kalan buğday tanesi
Yine onun sularıyla yeşereceksin
Gözyaşların çare değil, ağlama büyü
Başını dik tutabilirsen boy vereceksin

Her yanında allı morlu 
Güller açar türlü türlü
Bu fırtına dünden belli
Başedeceksin

Korku kâr eylemez bir kez yola düşene
Sen bir aşkın içindesin yaşayacaksın
Dört yanını börtü böcek sarsa ne çıkar
Toprağa sıkı sarıl
Başedeceksin

Her yanında allı morlu 
Güller açar türlü türlü
Bu fırtına dünden belli
Başedeceksin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder