4 Mart 2018 Pazar

bu fena mülkünde ben, yunus emre - cemal söyleyen


Bu Fena Mülkünde Ben - Yunus Emre
Beste ve İcra: Cemal Söyleyen



bu yokluk ülkesinde, ben nice nice hayran olam
ya nice gülen ya nice bir ağlayan olam

nice tecrid edilmiş bir kişi ve yalnız bir bekar olam
ya nice cin,nice insan ve nice bir şeytan olam


nice bir 'ben' diyem, 'sensin' diyem utanmadan
ya nice deksiz olam elsiz olam hayran olam

insanlıktan çıkam,uçam melekler ülkesine
renk olam, renksiz olam, vücut bulam, cevher kaynağı olam

gah boyun eğmiş ve hakk vareden, allahın hası
gah dönüp harun olam, musa olam, imran olam

nice bir balçıkta olam,alçakta olam,ateş olam
gah varıp cevher olam,yakut olam, mercan olam

dar ağacı olup bir iş tutam, mansur olup dara çekilem
ten olam hem can olam, hem o olam hem bu olam

gah itibarlı bir aziz ve gah hakir bir rezil
gah varıp erkan olam, yol-gören olam, ruhban olam

gah dönüp sessiz olam, akrabasız olam,sarhoş olam
söyleyem destan olam, hem bağ ve hem bostan olam

yunus'a taptuk ve saltık ve barak'tandır nasip
çünki gönlüm coşa geldi,daha ne kadar saklayayım

yunus şimdi bu sözleri, ışık'a de ışık'a
ki sana ben doğru söz/sadık olam, hem derd ve hem derman olam

gah halis gah muhlis olam işte kuran ile
gah rahman'ur rahim, ya hayy ve ya mennan olam 

gah dönüp bir güneş olam zerremde yüz bin arş olam
gah yine azgın olam, alemlere tufan olam

öncesi o, sonrası o, ey o, illa o olam (hadid suresi 3. ayet)
önce-sonra o söz ve "her şey geçicidir" olam (rahman suresi 26. ayet)

Yunus Emre



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder