10 Nisan 2016 Pazar

gerçek fakirlik & sufiler, cilaü'l hatır, abdülkadir geylani

"Sufiler, ahirete nisbetle akıllı, dünyaya nisbetle delidirler.Kalp açısından akıllı, nefis açısından delidirler.Onları hakir görmeyin.Onlara eziyet etmeyin.Onlara zulmetmeyin.Onlara yardım edenler onlardandır."
--
Birisi "havatır"ı (ilhamı) sordu.Dedim ki: Havatırın ne olduğunu sen ne bilirsin ki?Senin havatırın şeytandan, kendinden, hevandan ve dünyandan..
---
Bişr-i Hafi şöyle dua ederdi: "Allah'ım! Bana gücümün üstünde bir yük verdin.Adımı yücelttin, insanlar arasında şöhret oldum.Allah'ım! Beni kıyamet günü rezil rüsvay eyleme.Çünkü ben "meşhur bir medh u sena ve gizli bir ayıp" olduğumu biliyorum.
---
Sufilerin yüzleri üstünde uyuyup kalmaları bu yüzdendir.Bu yüzdendir ki, onlar vahşi hayvanlara karışmışlar, onların yediği otlardan yemişler, onların içtiği sudan içmişlerdir.Böylece onların gölgeleri, korunakları güneş, lambaları ise ay ve yıldızlar olmuştur.O'na vuslattan önce taate ve kurbiyete çok çok özen gösterin.O'na karşı cüretlenme ve isyanlar ile nefislerinizi karartmayın.

Gerçek Fakirlik, Kasr-ı Emel
Sekizinci Sohbet
Cilaü'l Hatır
Abdülkadir Geylani

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder