13 Kasım 2023 Pazartesi

Niyazi'nin Dilinden Yunus'tur Söyleyen - Niyazi Mısri Divanı Şerhi - Muhammed Nur


Bahr içinde katreyim bahr oldu hayran bana
Ferş içinde zerreyim arş oldu seyran bana.

Dost göründü çün iyân kalmadı bir şey nihân,
Tufan olursa cihan bir katre tufan bana.

Surette nem var benim sıyrettedir ma'denim,
Kopsa kıyamet bugün gelmez perişan bana.

Kaf-ı dil Ankâsıyım sırrın âşinasıyım,
Endişeler hasıyım ad oldu insan bana.

Niyazi'nin dilinden Yunus'dürür söyleyen,
Herkese çün can gerek Yunus'dürür can bana.

Niyazi Mısri

"Sirettedir ma'denim" demek, her şey o madenden zuhura gelir demektir.Şiirdeki bu beyti Niyazi'nin dilinden Yunus (A.S.) söylemiştir.Zira Yunus (A.S.)'ın Hazreti Resulullah (S.A.V.) gibi miracı vardır.Hazreti Yunus balık karnında mirac etti, Hazreti Resul de bilinen şekilde miracını yaptı, ikisi de birdir ve hatta Hazreti Resul (S.A.V.): "Benim miracımı Hazreti Yunus'un miracı üzerine tafdıl, yani üstün tutmayın" buyurdu.İşte Hazreti Yunus miracında Hak ile Hak olduğu cihetle bu bahrı Niyazi efendinin lisanından söyledi demektir.

...

Mısri Niyazi Divanı Şerhi
Seyyid Muhammed Nur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder