15 Mart 2017 Çarşamba

salamina askerleri, javier cercas


Artık hafızasını yitirmek üzere olan kimi yaşlılar için, çocukluklarının bir öğle sonrası, birkaç saat önce olan bir şeyden daha berraktır.Daniel'in hafızası da eski zamanın ayrıntılarıyla yüklüydü.Onun, şimdi geriye giderek yeniden yaşadığı gerçekliğe, zamanın romanesk bir cila geçip geçmediğini bilmiyorum; ama onun gerçekliği bulandırmamış olduğuna inanmak eğilimindeyim.
---
Hendeğin sınırında bana bakıyordu.Bakışları tuhaftı; şimdiye kadar kimse öyle bakmadı bana.Sanki uzun zamandır beni tanıyormuş, ama o an kim olduğumu çıkaramıyormuş, çıkarmaya çalışıyormuş gibi bakıyordu.O an karşısında duran şeyin, bilinmeyen bir böcek türünün tek örneği olup olmadığını düşünen bir entomolog gibi bakıyordu.Bir bulut yığınının içinde, kendisini bir türlü ele vermeyen bir gizi, bir yıldız kayarken çözmeye çalışan birisi gibi...
---
Ne pişmanlık duyarım, ne de unuturum ben.Haini genellikle sadakate yapılan vurgu ele verir.
---
İlaç kokusu vardı üzerinde; inzivayla geçen onca yılın kokusu, kaynamış sebze kokusu, eskinin baskın kokusu...O sefil koku...Kahramanların öyle koktuğunu anladım.

Salamina Askerleri
Javier Cercas
Jaguar Kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder