8 Mayıs 2024 Çarşamba

Zavod (2018) - Fabrika - Yuri Bykov

Zavod (2018) - Fabrika - Yuri Bykov
- hesaplaşma -

Neden boynunu büküyorsun?
Cesur ol, her şeyi sırayla söyle.
Cesur ol!
Söyle bana pislik,
20 yılda bir makine, cıvata, kablo bile satın almadın
ve arızalar için işçilerden para kesiyorsun.
Bir peni için insanları 12 saat
ve hatta iki vardiya bile çalıştırıyorsun.
Üstelik bu eski binada.
Bir ruble bile eklemediğin halde
üç aydır ödeme yapmıyorsun.
Senin "Ejhi" çetesinin 90'larda
ülkedeki tüm şirketleri nasıl satın aldığını söyle.
Kisva'nın arkasındaki ormanı,
rakiplerini ve uzlaşamadığın insanları tıka basa gömdüğün yeri anlat.
Duma'da şu an oturup arkanı kollayan arkadaşlarını anlat.
Ve tüm alanı kontrolün altına almak için desteklediğin
valimizi anlat.
Neden konuşmuyorsun?
Devam et.



"Biz sefil işçileriz ve o bir hırsız ve katil."



















Zavod (2018) - Fabrika - Yuri Bykov
- iç hesaplaşma -

- Savaş alanına çıkma emri geldiğinde,
herkes köşelerde sürtüyordu.
Bazıları ishal, bazıları çılgın.
Peki, kim kendini vuracak...
gitmek zorunda olmadığı sürece.
Tek ben varım, aptal.
Böyle olması gerekiyor,
ana vatan çağırıyor.
Kan ve kirle geçen üç yıl,
bitler ve cesetler...
Savaşmak eğlenceliydi.
Önce kuşat, sonra geri çekil.
Geri çekiliyoruz ve sırtımızdan vuruluyoruz.
Sanırım olması gereken bu,
emir daha iyisini bilir.
Bir gözüm olmadan döndüm.
Geceleri bir duvar tırmanıyorum,
komşular korkuyor.
Ufukta normal bir iş yok.
Tedavi için uzun bir sıra var.
Açlıktan ölmemek için fabrikaya gittim.
Peki söyle bana, baba...
neden bende hiçbir şey yokken sende her şey var?
Adalet nerede?


- Yok.
Adalet yok.
Gerçek hayat var,
sefalet, açlık...
Bak herkesin bir ilgisi var,
Anlaşılabilir bir ilgi,
Bazılarının çocuklarına, bazılarının kendisine.
Sadece senin gerçeğe var.
Nerede gerçeği gördün?
Orada, savaşta mı?
Burada mı?
Her şeyin satın al ve sat olduğu yerde,
beton, insanlardan daha pahalı.
Bunu benim gibi sen de biliyorsun.
Peki sana bir soru:
Tüm bunların ne hakkında olduğunu biliyorsan,
neden bu kadar fazla deniyorsun?
İnsanlar için mi?
Onlardan benim kadar nefret ediyorsun,
belki daha fazla.
Gerçeğe pek ihtiyacın yok.
İntikam,
acın için, azabın için intikam alıyorsun.
Hayatın olmadığı için.
İnsan hayatı.
Herkesin hasta olmasını istiyorsun.
Senin gibi.










"Bak, herkesin bir ilgisi var.
Anlaşılabilir bir ilgi.
Bazılarının çocuklarına, bazılarının kendisine.
Sadece senin gerçeğe var."







Zavod (2018)
Fabrika
Yuri Bykov

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder