5 Mayıs 2021 Çarşamba

Day of the Wacko (2002) - Marek Koterski

Day of the Wacko (2002) - Marek Koterski
- Sabah kalkış -

Sabah kalkmaktan korkuyorum.
Günden korkuyorum.
Her gün, her sabah gözlerimi açmaya korkuyorum.
Beni korkutan bu şafak değil, 
yeni gelen günle ne yapacağımı hiç bilmiyorum.
Kahretsin, yapamam.
Oh, kahretsin.
Baba, oğul ve kutsal ruh adına. 
Amin...
Bazı zorunluluklarım var, fakat...
Boşluk.
Sanki kalkıp kalkmamın hiçbir önemi olmayacakmış gibi.
Bir şeyler yapmışım ya da yapmamışım.
Allah belasını versin.
Hijyen, Yiyecek...
İş, Yiyecek...
İş, Sigara içmek,
İlaçlar, uyku.
Allah belasını versin, kahretsin!



Day of the Wacko (2002) - Marek Koterski
- Plajda Komşu & Tanrı aşkına bir mola -


Yaşamımda başarılı olamadım, onu boşa harcadım.
İlk ve tek aşkımdan kaçtım.
Ve sonra sevmediğim birisiyle evlendim.
Ve sevdiğim tek kişi... Oğlum...
Evlilik cehennemizde çıkageldi.
Tıpkı benim de anne babamın evlilik cehenneminde ortaya çıktığım gibi...
Ve oğlum Silvester'ın benim kadar mutsuz olacağı gerçeği yüreğimi parçalıyor.
Yeteneğimin uygun olduğu işim...
Bir kaç kuruş için eziyete dönüştü.
Kendi yarattığım yalnızlığım tarafından öldürülmekteyim.
Kimse ve hiçbir şey beni beklemiyor.
Kendim için herhangi bir gelecek göremiyorum.
Toz oldum, dağıldım.
Yandım, parçalandım...
Yaşamımda hiçbir şeyi başaramadığım halde ölesiye yorgunum.
Hiç yarışmadığım bu yarışa artık bir son vermeliyim.
Ve dinlenmeliyim.
Tanrı aşkına bir mola...



Day of the Wacko (2002) - Marek Koterski
- Gece & Alışkanlıklardan bir barikat -

Benim yol arkadaşım.
Yaşamını, tıpkı karınca yuvalarının ışığa açılan kapıları gibi kurdun.
Ve kendini bir kozanın içine hapseder gibi davrandın.
Günlük yaşamın,
 boğucu alışkanlıklarında ve her gün seni çıldırtmayı sürdürse de
sen bu alışkanlıklardan yavaşça bir barikat yükselttin...
Tüm fırtınalara...
Gelgitlere...
Yıldızlara ve duygulara karşı...
Her günkü insani durumunu unutmayı sürdürmek yeterince çabaya mal oluyor.
Bugün senin yapıldığın balçık kurudu.
Ve sertleşti.
Kimse senin içinde 
artık bir zamanlar yaşamış olan ne bir astronot,
ne bir müzisyen,
ne özverili birisi,
ne bir ozan,
ne bir insan bulamayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder