15 Nisan 2012 Pazar

ben x (2007)



Oyunlarda istediğin kişi olabiliyorsun.Ama burada sadece bir kişi olabiliyorsun.

Düşünmek zorundayım.Özellikle planlı düşünmeliyim.Önceden donatılmış, önceden düşünülmüş.Her şey planlı.Her şey stratejik.

Bir şey yapmadan önce her şeyden emin olmalısınız.Artık her şeyin dayanılmaz hale geldiğinin bir göstergesidir benim için.

Kendini serbest bırak diyorlardı.
Asıl beni onlar serbest bırakmıyordu.

Her akşam diz çöküp sonunun hayırlı olması için dua ediyor.Genelde de iyi sonuçlanır.Ama sanırım bu sefer dua etmeyi unutmuşuz.

Küçükken hep böyle yapardım,  hatırlıyor musun?
Yaşları gözüne geri sokmaya çalışırdım hep.Senin üzülmeni istemediğim için.

Bir şey yok anne.Herkes hep "Bir şey yok" der ya.
İyiyim anne. İnsanlar hep "iyiyim" der ya.
Evet iyiyiz, çok iyiyiz.Hep iyi olacağız, daima.

İlaç etkisini kaybetti.Ben de etkimi kaybettim.

Aslında her şey çok çabuk yok oluyor
Her şey çok çabuk yok oluyor.
Peki, ben neden yok olamıyorum.

Bir şey yapma zamanıydı.
Bir şey söylemeliydim.
Ama benim tek söylediğim, hiçbir şey zaten.

İyi hatırlıyorum, bir keresinde bana "Birinin intihar etmesi için kaç nedeni olmalıdır?" diye sormuştu. "Kaç neden lazım?" diye üsteledi."İki mi, beş mi, on mu?"
Yeterli sebep oldu mu diye öğrenmeye çalışıyoruz.

Son oyun. Planım.Bir kelimelik oyunum:
Cinayet. Kendi cinayetim.
Trene binmek.Ama hiçbir yere varamamak.
 İntihar etmenin bir avantajı var;kurbanı çok uzakta aramak gerekmiyor.
Kendi başına bir şey yapman da gerekmiyor. Her şeyi tren yapıyor.

Ömrünün sonunda hayatının film şeridi gibi gördüğünü söylerler.
Burada sizin de ilginizi çekebilecek bazı görüntüler var.

Ben X, 2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder